در شهرستان فلاورجان استان اصفهان رخ داد؛

معلم ابتدایی با پیگری مادرانه‌اش باعث بازگشت دانش‌آموز اتباع به مدرسه شد

اصفهان (پانا) - یک دانش‌آموز بازگشته به تحصیل در شهرستان فلاورجان استان اصفهان عنوان کرد بعد از دو سال با پیگیری یکی از آموزگاران ابتدایی شهرستان به تحصیل در بین همسالان خود بازگشته است.

کد مطلب: ۱۴۲۹۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد
معلم ابتدایی با پیگری مادرانه‌اش باعث بازگشت دانش‌آموز اتباع به مدرسه شد

دنیا، دانش آموز اتباع پایه چهارم منطقه فلاورجان در استان اصفهان است. زمان شیوع بیماری کرونا به دلیل مجازی شدن مدارس و وضعیت شرایط زندگی اش که قادر به تهیه گوشی موبایل نبود، در کلاس‌های آنلاین مدرسه خود نتوانست شرکت کند.

او آن زمان دانش آموز پایه چهارم دبستان بود. دنیا از آرزوی خود برای حضور در دبستان در جمع همسالان خود به پانا گفت و تاکید کرد: «بعد از پایان دوره مجازی به دلیل شرکت نکردن در امتحانات مدرسه از ورود من به مدرسه جلوگیری شد.»

این دانش آموز با بیان اینکه هر دانش آموزی، با هدفی به مدرسه می‌رود، گفت: «در آرزوی ثبت نام مجدد در مدرسه بودم که زنگ خانه به صدا درآمد. درست موقعی که ناامید از ادامه تحصیلم بودم، آموزگار ابتدایی و آموزش دهنده نهضت سوادآموزی شهرستان فلاورجان خانم اکرم قاسمی، برای تکمیل ثبت نام کلاس نهضت سوادآموزی سراغ من را از مادرم گرفت. مادرم وضعیت مرا بیان کرد و خواستار همکاری خانم قاسمی برای ثبت نام من در مدرسه شد تا بتوانم مانند همسالانم دوباره به محیط مدرسه بازگردم و ادامه تحصیل دهم.»

وی ادامه داد: «خانم قاسمی این موضوع را پیگیری کردند. زمانی که من موفق به ثبت نام در مدرسه نشدم مرا برای حضور در کلاس نهضت سوادآموزی دعوت کرد و با دریافت مدارک من در کلاس نهضت سوادآموزی، در دوره مقدماتی ثبت نام شدم و در جمع دانش آموزان اتباع که از تحصیل دور مانده بودند شروع به تحصیل کردم و پس از مدت ۶ ماه با گذراندن دوره مقدماتی سوادآموزی و دریافت کارنامه در خردادماه جهت ثبت نام پایه چهارم به مدارس فلاورجان مراجعه کردم و با کارنامه نهضت سوادآموزی دوره مقدماتی در پایه چهارم مقطع ابتدایی ثبت نام شدم.»

دنیا تاکید کرد: «حضور در مدرسه نقش مهمی در زندگی من داشته و باعث رشد شخصیت من شده است. با تلاش و پشتکار برنامه‌های خوبی برای آینده دارم که با توکل به خداوند و تلاش‌های بی‌وقفه، امیدوارم به هدفم برسم.»

این دانش آموز که مدتی از تحصیل دور بود، ادامه داد: «زمانی که بعد از کرونا در مدرسه ثبت نام نشدم امید خود را از دست ندادم و کتاب‌های خود را چندین بار مرور کردم تا فراموش نکنم و مطمئن بودم که خدا مرا فراموش نخواهد کرد و حتماً راه را به من نشان می دهد.»

دنیا در پاسخ به این سوال که حضور در مدرسه چه چیزی را جدا از علم به او آموخته است، گفت: «من با حضور در کلاس نهضت سوادآموزی دیدم معلمانی هستند که برای تحصیل دانش آموزان همه نوع تلاشی می کنند. سپس با حضور مجدد در کلاس فهمیدم تحصیل در کنار همکلاسی‌هایم موفقیت مرا چند برابر می‌کند.»

دنیا در پایان بیان کرد: «امید دارم که همه دانش آموزان و همسالان من بتوانند در کلاس درس و مدرسه حاضر شوند.»

دانش آموز خبرنگار: فاطمه زهرا صف لشکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار