مدرسه و آموزش و پرورش منطقه جویا و پیگیر بازگشت به تحصیل دانش‌آموزان

دانش‌آموز بازگشته به تحصیل البرزی: با انگیزه فراوان به مدرسه برگشتم و هدفم فقط ادامه تحصیل است

کرج (پانا) - معاون آموزش متوسطه دوم البرز عنوان کرده بیش از 500 هزار دانش‌آموز که تعداد زیاید از آنها هم انتباع هستند، هم‌اکنون در حال تحصیل هستند، اما بیش از 7 هزار دانش‌آموز هم در استان به دلایل مختلفی از تحصیل بازمانده‌اند، در حالی که البرز در جذب و شناسایی دانش‌آموزان جزو بهترین استان هاست و کمترین آمار بازمانده از تحصیل را دارد. در همین زمینه یک دانش‌آموز بازگشته به تحصیل در البرز تاکید کرد مدرسه و آموزش و پرورش منطقه به طور مستمر جویا و پیگیر بازگشت به تحصیل او بوده است.

کد مطلب: ۱۴۲۶۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه و آموزش و پرورش منطقه جویا و پیگیر بازگشت به تحصیل دانش‌آموزان

موفقیت تصادفی نیست. موفقیت یعنی کار سخت، استقامت، یادگیری، مطالعه، فداکاری و بیشتر از همه عشق و علاقه به آنچه که انجام می‌دهید پس اگر کسی بداند از عهده کاری که متقبل شده برمی‌آید، نیمی از راه را طی کرده است.

سپیده محمدی، دانش آموز پایه یازدهم رشته علوم انسانی دبیرستان فاطمیه ناحیه ۴ کرج است که با دو سال وقفه در تحصیلش روبه رو شد اما بار دیگر به چرخه آموزش بازگشته است.

وی در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «تحصیل در مدرسه یکی از دوران مهم در زندگی افراد است. همه افراد در شرایط معمول و متعارف از سن 7 سالگی وارد مدرسه شده و به تحصیل می پردازند، اما گاهی شرایطی به وجود می آید که تحصیل دچار مشکل شده یا وقفه ای بین تحصیل ایجاد می شود. وقفه تحصیلی به نوع مدرسه ارتباطی ندارد. حتی برای بهترین دانش آموزان در بهترین مدارس نیز اتفاق می‌افتد.»

وی افزود: «یکی از دلایل وقفه تحصیلی می‌تواند افسردگی باشد. افسردگی فرد را از لذت بردن از زندگی و فعالیت‌های مورد علاقه آن دور می‌کند. افسردگی با ویژگی‌های غیرمعمول خود را نشان می‌دهد که بالاترین حالت غمگینی و استیصال است که در فردی ایجاد می شود.»

محمدی در خصوص دلیل ترک تحصیل موقت خود بیان کرد: «دو سال به دلیل افسردگی که داشتم تحصیل را کنار گذاشته بودم، اما با انگیزه فراوان و پرقدرت‌تر تصمیم گرفتم به مدرسه برگردم و ادامه تحصیل دهم.»

وی تاکید کرد: «در آن دو سال وقفه تحصیلی ام مدیر مدرسه و معاونین دبیرستان با تماس های مکرری که می گرفتند و جویای حالم می شدند بسیار برای بازگشتم به مدرسه تلاش کردند. این را هم بگویم چندین بار هم از آموزش و پرورش به صورت مستقیم با من تماس گرفتند اما من حال مساعدی برای رفتن به مدرسه نداشتم تا اینکه به مرور زمان حالم بهتر شد و تصمیم گرفتم مجدد به مدرسه بازگردم و ادامه تحصیل دهم.»

این دانش آموز در ادامه بیان کرد: «در دوران افسردگی ام که دوست ندارم در مورد آن زیاد صحبت کنم، از هیچ گونه دوره درمانی از جمله مراجعه به روانشناس یا مشاره ای استفاده نکردم فقط این را بگویم در آن دو سال وقفه تحصیلی و دور شدن از فضای مدرسه و آموزش دوست نداشتم درس بخوانم و یا به مدرسه بروم. برای این کارم هیچگونه انگیزه‌ای نداشتم. در آن دوران حال روح و روانم برای مدرسه و درس خواندن مناسب نبود فقط می توانم در این حد بگویم.»

این دانش آموز در پاسخ به اینکه هدفت برای آینده چیست، اظهار کرد: «آینده را نمی توان پیش بینی کرد، اما در حال حاضر هدف من فقط درس خواندن است.»

محمدی در پایان بیان کرد: «توصیه من به دانش آموزان این است که حتما درسشان را بخوانند و اگر مانند شرایط من برایشان اتفاقی افتاد بعد از رفع مشکلات، تحصیل را با انگیزه بیشتر ادامه دهند تا در آینده پشیمان نشوند.»

لازم به ذکر است طبق گزارش ارائه شده آموزش متوسطه دوم بیش از ۷ هزار دانش آموز در استان البرز به دلایل مختلفی از تحصیل بازمانده اند ولی بیش از 500 هزار دانش آموز در حال حاضر در فضاهای آموزشی در حال تحصیل هستند البته استان البرز در جذب و شناسایی دانش آموزان جزو بهترین استان ها است و کمترین آمار بازمانده از تحصیل را دارد. اما بازماندن از تحصیل حتی برای یک دانش آموز هم آسیب رسان است اگر دانش آموزی به هر دلیلی تحصیل را رها کرده باید پیگیری و از این موضوع جلوگیری شود.

خبرنگار: آیلار فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار