امام جمعه رودهن:

اولویت‌ مصالح کشور، فهم استکبار جهانی، علاقه به انقلاب و اعتقاد به قانون اساسی لازمه‌ نماینده مجلس است

رودهن (پانا) - امام‌جمعه رودهن در خطبه‌های نماز جمعه، نماینده‌ای که مصالح کشور برای او مهم باشد و دشمنی‌های استکبار را بداند، باورمند و معتقد به قانون‌ باشد را نماینده‌ای کامل برشمرد که باعث تقویت و عزت مجلس و ملت و کشور خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۲۸۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
اولویت‌ مصالح کشور، فهم استکبار جهانی، علاقه به انقلاب و اعتقاد به قانون اساسی لازمه‌ نماینده مجلس است

حجت الاسلام سید محمد حسینی، امام‌جمعه بخش رودهن، در خطبه‌های نماز جمعه گفت: شهید مدرس رضوان الله تعالی‌علیه، نمونه و الگوی شایسته یک مسئول طراز انقلاب اسلامی است. سالروز شهادت وی که جان مبارک خود را در راه دفاع از ارزش‌های دینی نثار کرد، به روز مجلس نام‌گذاری شده است تا نمایندگان مجلس، با الگوگیری از این نماینده پایبند به ارزش های الهی، در راه اعتلای آرمان‌های دینی و ارزش‌های الهی تلاش کنند. این روز را خدمت همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی تبریک می‌گوییم و از زحمات همه آن‌ها، بویژه نماینده محترم شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند تقدیر و تشکر و قدردانی میکنیم.خصوصیت عمده شهید مدرس که برای نمایندگان عزیز و برای همه مسئولین، باید درس باشد، شجاعت و نترس بودن او بود و اینکه هیچ عاملی باعث ارعاب، تطمیع و فریبگری در او نمی‌شد و هیچ عامل تطمیعی در او اثرگذار نبود.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی، به اعتباری، حساس‌ترین و موثرترین نهاد قانونی کشور است. اگر نماینده‌ای، علاقه‌مند به انقلاب و کشور باشد و باورمند و معتقد به قانون اساسی باشد و با این خصوصیات به مجلس راهیابی کند که هم مصالح کشور برای او مهم باشد و هم دشمنی های استکبار جهانی را بفهمد، چنین نماینده‌ ای باعث تقویت و عزت مجلس و ملت و کشور خواهد شد.

حسینی نیز اظهار کرد: از منظر رهبر فرزانه کشور ما، چهار شرط، از شرایط اصلی نماینده طراز انقلاب اسلامی و مجلس انقلابی است. آن ۴ شرط عبارتند از تدین و دلسوزی و کارآمدی و شجاعت و فرمودن انسان متدین و عفیف و کارآمد، شجاع و دارای قدرت مقاومت در برابر این و آن، اگر به قوه مقننه برود، می‌تواند در نقاط حساس، به نفع مردم و کشور، کار بکند. برای حفظ دین و ارزش‌های الهی در این مملکت، خون‌ها مقدس فراوانی برزمین ریخته شده است و هرشخصیتی که باعث عزت و اعتلای علمی و سیاسی و نظامی و فرهنگی و اقتصادی و درمانی این کشور و باعث اعتلای کشور در عرصه‌های مختلف باشد.

وی در تکمیل صحبت‌هایش مطرح کرد: دشمنان وجود او را برنمی‌تابند و اگر بتوانند، او را از جامعه حذف می‌کنند. خیل شهدای عظیم علمی و نظامی و هسته‌ای که توسط دشمنان پلید این مرز و بوم به شهادت رسیدند گواه روشنی بر خباثت و پلیدی این دشمنان و اینکه پیشرفت مردم کشورما را نمی‌خواهند، هست. از جمله‌ی این شهدای عزیز، میرزا کوچک خان جنگلی رضوان الله تعالی علیه است که هفته پیش رو هم سالروز شهادت این شهید والامقام است که سلام و درود و رضوان الهی را نثار روح مطهر تمام شهدا می‌کنیم.

حسینی نیز بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با بسیجیان عزیز و مجاهد و پرتلاش کشور ما، در منزلت و جایگاه و نقش بسیج، این شجره پرثمر که به دستان مبارک و براساس اندیشه الهی و آسمانی امام راحل پایه‌گذاری شد، فرمود؛ بسیج در تمام صحنه‌ها و میدان‌ها، چه میدان جهاد و مبارزه با دشمن و چه میدان محبت به مردم و چه در میدان سلامت و خدمات درمانی و چه در میدان جهاد تبیین و بصیرت بخشی، نقش آفرین بوده است و دستاوردهای مهمی را برای جامعه به‌دنبال داشته است.ما از همه بسیجیان عزیزمان، در اقصی نقاط کشور، بویژه بسیجیان پرتلاش و مجاهدمان در شهرستان دماوند و بخش رودهن که شبانه روزی در تلاش و مجاهدت هستند برای اعتلای این کشور، تشکر و قدرشناسی می‌کنیم.

امام جمعه رودهن تصریح کرد: در جامعه، ما هموطنان عزیزی داریم که دارای معلولیت هستند، که معلولیت آن‌ها یا معلولیت حواسی است که به لحاظ بینایی و شنوایی دچار مشکل هستند، یا معلولیت حرکتی و عصبی است که به لحاظ جسمانی، حرکت آن‌ها با مشکل و مخاطره مواجه است، یا معلولیت روانی است که به لحاظ ذهنی و روانی دچار مشکلاتی هستند یا معلولیت احشایی که شامل معلوایت های قلبی و عروقی است. طبق آمار، درصد قابل توجهی از جمعیت کشور، که چیزی در حدود ۸ میلیون نفر هستند، دارای انواع معلولیت هستند. مع الاسف، این قشر از جامعه، با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند. مشکلاتی از قبیل کار و اشتغال، مشکل تحصیل و ازدواج، مشکلات رفاهی و اجتماعی و ورزشی، مشکلات زیستی که برای حمل و نقل آن‌ها در سطح شهر و جامعه، زیرساخت‌های متناسبی فراهم نشده است.

در ادامه گفت: ما باید مواجه‌ای صحیح و انسان‌گونه با این‌ها داشته باشیم. هم مردم‌ما و هم مسئولین ما. اولا نگاه درست و منطقی به مساله معلولیت داشته باشیم و به جای ترحم به آن‌ها، احترام و اکرام نماییم. ثانیا اینکه بایستی فرهنگ یاری رساندن به معلولان، در بین آحاد جامعه ما، نهادینه بشود. آن‌ها فرصت پیدا بکنند که استعدادهای هنری و علمی خودشان را به منصه ظهور بگذارند. در برنامه‌های اجتماعی مشارکت داده بشوند. نسبت به اشتغال آن‌ها، اقدامات موثری صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام حسینی تاکید توضیح داد: در مساله اشتغال برای معلولان، مشکلات عدیده‌ای وجود دارد. گاهی میزان بیکاری آن‌ها، دو برابر افراد عادی بیکار جامعه است؛ در حالیکه دولت براساس قانون موظف است ۳ درصد از ظرفیت اشتغال را به معلولان اختصاص بدهد. اما نسبت به آن‌ها، بی‌مهری صورت گرفته است و تعداد قابل توجهی از معلولین جامعه ما، به خاطر نبود اشتغال و نبود زیرساخت‌های لازم برای رفع مشکلات شان، در خانه نشسته‌اند و با خانواده زندگی می‌کنند. دوازده آذر ماه روز جهانی معلولان، فرصت مناسبی است که اولا سطح اگاهی عمومی درباره‌ی معلولیت‌های جسمی و حرکتی و روانی، در جامعه ارتقا پیدا بکند. همه ، بویژه مسئولان برای حل مشکلات معلولان جامعه، تلاش کنند.

در پایان سیدمحمد حسینی امام‌جمعه رودهن خاطرنشان کرد: تلاش بشود برای بهبود زندگی این افراد در جنبه‌های فردی و اجتماعی. رهبر عزیزما فرمودند که مسئولین حقیقی برای کمک به معلولان فقط مسئولان بهزیستی نیستند. بلکه همه مردم، بخش‌های دولتی و غیردولتی، در این زمینه وظیفه دارند. هرچند که بهزیستی باید خدماتش را نسبت به معلولین، گسترش بدهد اما تنها رسیدگی این‌ها، وظیفه بهزیستی نیست. همه‌گان باید نسبت به این قشر از جامعه، احساس مسئولیت کنند. با نگاه انسان‌گونه و رفع مشکلات شان، به آن‌ها یاری برسانند.

خبرنگار دانش‌آموز: نرگس پورجب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار