رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان خبر داد:

مانور سراسری زلزله در 1100 مدرسه استان سمنان برگزار خواهد شد

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی استان سمنان خبرداد بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی، چهارشنبه هفته جاری، ساعت 10 صبح همزمان با سراسر کشور، با نواخته شدن زنگ سراسری از رادیو، در 1100 مدرسه استان، با شعار مدارس ایمن، جامعه تاب‌آور برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۴۲۷۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
مانور سراسری زلزله در 1100 مدرسه استان سمنان برگزار خواهد شد

اسحاق اکبری در گفت و گو با پانا، هدف از برگزاری مانور سراسری زلزله در سطح کشور را افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در برابر مخاطره زلزله عنوان کرد و افزود: با توجه به افق چشم انداز برنامه مدرسه ایمن، جامعه تاب آور در هفته جاری، بیست وپنجمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با مشارکت مردم با رویکرد جامعه محور، همزمان در کلیه مدارس استان و محله های مجاور آن، روز چهارشنبه ساعت 10 صبح در مدرسه آیت الله کاشانی شهرستان مهدیشهر به صورت نمادین برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 130 هزار دانش آموز در سطح مدارس استان مشغول به تحصیل هستند، گفت: برگزاری مانورها و آموزش‌ها می‌تواند نقش بسزایی در افزایش آمادگی دانش‌آموزان و همچنین والدین آن‌ها داشته باشد؛ چرا که دانش آموزان آینده سازان این کشور هستند و توجه به این قشر باید در اولویت قرار گیرد. از طرفی دانش آموزان، چه در محیط مدرسه و چه در محیط منزل، از جمله گروه های جامعه هستند که همواره در معرض خطرات ناشی از زلزله قرار دارند، به همین خاطر باید به صورت تخصصی و بعنوان یک نیاز روز، مانور زلزله برگزار شود.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با اشاره به اینکه مانور سراسری زلزله و ایمنی در این راستا از سال 81 تاکنون در تمامی مدارس کشور و استان به همت سازمان دانش‌آموزی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: سازمان دانش آموزی ضمن برنامه ریزی عملیاتی برای استفاده از ظرفیت مدارس ایمن برای ایفای نقش پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران محلی و مشارکت در ارتقاء سطح آمادگی عمومی به خصوص در دانش آموزان و معلمان، مسئولیت اجرای مانور زلزله در سطح مدارس را با همکاری سایر دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی مانور زلزله از جمله اداره کل مدیریت بحران استانداری، سازمان جمعیت هلال احمر، سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی، فرمانداری، فرماندهی نیروی انتظامی، صداوسیما، شرکت آب برق و گاز و سایر دستگاه های اجرایی بر عهده دارد.

اکبری تصریح کرد: کاهش تلفات و خسارات ناشی از زلزله به‌وسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی، ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر زلزله، افزایش سطح آگاهی دانش آموزان در مورد زلزله و سایر پدیده‌های طبیعی و ... از دیگر اهداف مهم اجرای این مانور است.

وی با عنوان این مطلب که مانور سراسری زلزله دارای دو بخش مانور مدرسه محور و مانور محله محور است، اظهارکرد: در استان سمنان جهت اجرای مانور مدرسه محور در هرکدام از 11 شهرستان یا منطقه آموزشی آموزش و پرورش، 10 مدرسه منتخب و یک مدرسه به صورت نمادین به عنوان مدرسه پایلوت اجرای مانور زلزله شهرستان یا منطقه و فقط در مرکز استان 20 مدرسه منتخب، طبق معیارهای کارشناسی دستگاه‌های ذیربط انتخاب و به عنوان مدرسه پایلوت اجرای مانور زلزله مشخص شدند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با بیان اینکه در حین برگزاری مانور، تمرین مهارت های چادرزنی، حمل مصدوم، پیداکردن افراد مفقود شده در زیر آوار، اطفاء حریق احتمالی و کمک های اولیه پزشکی به دانش آموزان آموزش و تمرین داده می شود، ادامه داد: در بخش مانور محله محور نیز والدین دانش آموزان تحت عنوان افراد محلی ساکن در اطراف مدارس پایلوت توسط دستگاه‌های مرتبط در زمینه‌های پیشگیری از حوادث غیرمترقبه و پناه گیری صحیح هنگام زلزله آموزش داده خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار