همزمان با ایام فاطمیه صورت گرفت؛

غبارروبی حرم حضرت یحیی(ع) سمنان توسط دانش‌آموزان مدرسه سعادت

سمنان (پانا) - تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه سعادت سمنان با برنامه‌ریزی قبلی جهت غبا‌رروبی زیارت گلزار شهدا و امامزاده یحیی(ع) حاضر شدند.

کد مطلب: ۱۴۲۷۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
غبارروبی  حرم حضرت یحیی(ع) سمنان توسط دانش‌آموزان مدرسه سعادت

معاون پرورشی دبیرستان هیات امنایی سعادت این بازدید را تجدید میثاق با شهدا عنوان کرده و گفت: در این بازدید ضمن خواندن زیارت حضرت زهرا(س)، دانش آموزان یکی از شهدا را انتخاب کرده و با خواندن قسمتی از وصیت نامه ان شهید با آن ها تجدید میثاق کرده و ان را الگوی زندگی خود قرار دادند، در ضمن با حضور در مزار شهید بزرگوار مرتضی معماری و همزمان با زیارت مزار شهید والامقام با همسر این شهید هم نشین شده و از بیانات و خاطرات وی بهرمند گشتیم.

سید قاسم شاهچراغ در خلال این بازدید افزود: دانش آموزان در سنین نوجوانی و جوانی نیاز دارند الگو هایی همسن و همجنس خودشان را از نزدیک دیده و با الگوهای رفتاری و زندگی آنها بیشتر اشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: شما نور شوق در چشمان و عشق‌ در وجود دانش اموزان را زمانی می بینید که انها متوجه این موضوع می شوند که شهدا از جنش خودشان بودند و می توانند همراه و رفیق خوبی برای آنها در مسیر پر تلاطم زندگی باشد.

معاون پرورشی دبیرستان سعادت ادامه داد: وقتی خاطرات شهدا و یا وصیت نامه شان را برایشان می خواندم، دانش اموزان با جان و دل به پیام شهدا گوش می دادند و بعضی از انها عنوان می کردند که احساس میکنم این شهید بزرگوار مخاطبش را بنده قرار داده است و ان ها ان چنان انسی با شهدا را گرفته اند که دلشان می خواهد ساعت ها با رفیق شهیدشان خلوت کنند.

شاهچراغ تصریح کرد: امروز به دانش اموزان گفتیم که هر کدامتان یکی از شهدا را به عنوان رفیق شهید انتخاب کرده و با او عهد ببندید که ادامه دهنده راه انها باشید و همینطور در مورد ان شهید تحقیق کرده و خلاصه زندگی نامه و سبک زندگی ان شهید را به نحو مطلوب به دانش اموزان همسن خود انتقال دهید.

وی در پایان بااشاره به اینکه بهترین الگوی زندگی انها شهدا هستند، اظهارکرد: بهترین الگوی زندگی برای دانش اموزان شهدا هستند که نیاز است دانش اموزان با ان بهتر اشنا شده و برنامه زندگی خود را بر معیار و شاخص انها تناسب دهند. امیدوارم دعای خیر شهدا بدرقه دانش اموزان پرتلاش کشور عزیزم ایران باشد.

دانش اموز خبرنگار: طاها یزدانیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار