در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

ابلاغ جدید رئیس جمهوری برای زنگ کتاب

تهران (پانا) - دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور می‌گوید رئیس‌جمهوری ابلاغ جدیدی درباره زنگ کتاب دادند که چهاربند دارد و جزئیات آن به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۲۷۲۷۱
لینک کوتاه کپی شد
ابلاغ جدید رئیس جمهوری برای زنگ کتاب

مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در گفت‌وگو با پانا درباره اجرایی شدن سند خواندن گفت: در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، ما دو سند داریم یکی مصوب شورای انقلاب فرهنگی به‌عنوان نهضت مطالعه مفید و دیگری سند کتاب و کتاب‌خوانی که مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشوراست. با توجه به اینکه مقوله کتاب و کتاب‌خوانی نیازمند یک تغییر رویکرد عملی و اجرایی داشت و توجه به سیاست‌های وزیر ارشاد قرار بر این شد این اسناد اصلاح شود و در قالب سند ملی خواندن یک سند جدید ارائه شود.

وی ادامه داد: تلاش شده است در قالب سند جدید، مبانی قابل انجام باشد و تکالیفی که برای دستگاه‌های مختلف دیده‌شده است تکالیف عینی باشد که در یک بازه مشخص به نتیجه برسیم در حال حاضر این سند در شورای فرهنگ عمومی تصویب‌شده و اکنون به شورای انقلاب فرهنگی ارسال‌شده که پس از تصویب در صحن شورا ابلاغ خواهد شد.

مهدی رمضانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اولویت اصلی وزارت ارشاد در حوزه توسعه کتاب و کتاب‌خوانی توجه به کودکان و نوجوانان است، اظهار کرد: اولویت اصلی ما در نهاد کتابخانه‌های عمومی کودکان و نوجوانان هستند خوشبختانه نهاد با شکل‌گیری عنوان هدهد سفید توانست یک برنامه ترکیبی را شکل دهد و امروز هدهد سفید به‌عنوان یک برند در برنامه‌های تلویزیونی کتابخانه‌های هدهد سفید و جایزه هدهد فعالیت دارد.

وی ادامه داد: جایزه دومین دوره هدهد سفید در روزهای آینده به برگزیدگان اعطا خواهد شد این جایزه با داوری کودکان و نوجوانان انتخاب خواهد شد.
رمضانی همچنین در رابطه با بخش کودک و نوجوان در کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: بخش کودک و نوجوان در تمام کتابخانه‌های عمومی یکی از بخش‌های مهم کتابخانه‌هاست که این امر نشان‌دهنده اهمیت موضوع کودک و نوجوان در نهاد کتابخانه‌های عمومی است، در حال حاضر نزدیک به ۶۰ درصد مخاطبان کتابخانه‌ها از کودکان و نوجوانان هستند.

وی درباره شکل‌گیری زنگ کتاب در مدارس گفت: رئیس‌جمهور ابلاغ جدیدی درباره زنگ کتاب دادند که چهاربند دارد جزئیات آن به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود دریکی از بندها به وزارت آموزش‌وپرورش و نهاد کتابخانه‌های عمومی تکلیف شده تفاهم‌نامه‌ای برای شکل‌گیری زنگ مطالعه و کتاب‌خوانی باهم داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار