حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری:

بصیرت از علل استقامت رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود

نگاه بسیج در راستای آیات قرآن است

اصفهان (پانا)- حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، در همایش تبیین بصیرت فاطمی گفت: اگر از رزمنده‌ها و ایثارگران دفاع مقدس بپرسید در جبهه‌های جنگ چه دیدید پاسخ می‌دهند «خدا»، چراکه حضور خدا را پررنگ می‌دیدند و همین موضوع باعث استقامت در آن شرایط سخت بود و امروز باید در تمام محاسبات خدا را ببینم و حضورش را همانند آن شرایط احساس کنیم تا بتوانیم به رشد و شکوفایی برسیم.

کد مطلب: ۱۴۲۶۸۸۴
لینک کوتاه کپی شد
بصیرت از علل استقامت رزمندگان در دوران دفاع مقدس بود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری، در همایش تبیین بصیرت فاطمی اظهار داشت: خداوند برای انتخاب به انسان قدرت داده و راه را به وی نشان داده است؛ یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که جوامع با آنها درگیر هستند این است که انسان می‌خواهد پس از مرگ چشمانش باز شود یا قبل از مرگ به آگاهی برسد.

وی با بیان اینکه، بعد از مرگ همه مردم بصیر می‌شوند و باطن افراد را می‌بینند و در خواست بازگشت به دنیا را دارند، افزود: موضوع بصیرت بسیار مهم است؛ بصیرت قبل از مرگ این است که خدا چشم عقل ما را باز کند و انسان عاقل کسی است که نتیجه کار را در ابتدای انجام کار ببیند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری بیان داشت: اگر از رزمنده‌ها و ایثارگران دفاع مقدس بپرسید در جبهه‌های جنگ چه دیدید پاسخ می‌دهند «خدا»، چراکه حضور خدا را پررنگ می‌دیدند و همین موضوع باعث استقامت در آن شرایط سخت بود و امروز باید در تمام محاسبات خدا را ببینم و حضورش را همانند آن شرایط احساس کنیم تا بتوانیم به رشد و شکوفایی برسیم.

تبیین‌گر بصیرت فاطمی اذعان داشت: آخرت را چون آخر دنیاست این‌گونه نام نهادند؛ انسان عاقل آخرت را با بصیرت می‌بیند و فرجام کار را می‌داند به همین دلیل این نوع نگاه را بصیرت فاطمی می‌نامند، بصیرت فاطمی یعنی انسان از قرآن و اهل‌بیت کمک بگیرند و انتها و فرجام فعالیت هایش را در روزهای ابتدایی مسیرش بداند.

وی تأکید کرد: به اخبار دشمن گوش ندهید چرا که شمارا از مسیر منحرف می‌کند؛ قرآن کریم، راه و مسیریابی، برای ندیدن هرآنچه غیر خدایی است و به همین دلیل غیر از خدا را نمی‌بینند و کسانی که از راه مسیریابی دیدنی استفاده می‌کنند محو جلوه‌های دنیوی شده و ابرقدرت‌های زمینی را خدا می‌پندارد؛ بسیجی کسی است که ابرقدرت او خدا باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری اضافه کرد: هر فردی چشم عقل او باز باشد می‌داند فرصت بسیار کوتاه است و به همین دلیل در مسیر زندگی تمام تلاش خود را می‌کنند و این ویژگی بسیجی است که مجاهد ولایت‌مدار است باشد.

تبیین‌گر بصیرت فاطمی تصریح کرد: هر فردی که با نگاه باز در زندگی پیش می‌رود می‌داند که دنیا یک میدان مین با مین‌های قدرت، ثروت و... است و تنها از یک معبر برخوردار است که باید از آن عبور کند و گرفتار آنها نشود.

وی خاطرنشان کرد: بسیجی کسی است که می‌داند اگر تا انتهای مسیر استقامت نکند، تلاشش را در تمام مسیر بیهوده کرده است لذا استقامت می‌کند و علی‌رغم تمام مشکلات پیش می‌رود؛ جمهوری اسلامی به‌اندازه‌ای بسیجی دارد که نگذاشت یک وجب خاک پس از ۸ سال جنگ از کشور کم شود و امروز به شکوهی رساندند که در عموم عرصه‌های بین‌المللی جزء کشورهای برتر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار