وزیر فرهنگ در افتتاحیه روزهای فرهنگی ترکمنستان در ایران:

روزهای فرهنگی ایران به‌زودی در «مرو» برگزار می‌شود

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین افتتاح روزهای فرهنگی ترکمنستان در ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، گفت خیر مقدم عرض می‌کنم خدمت تمام مسئولان، هنرمندان و مردم عزیز کشور دوست و خویشاوندِ ترکمنستان، هنرمندان ترکمنستان در روزهای آینده با هنرنمایی خود در شهر اصفهان پیوندهای دو کشور را افزایش می‌دهند.

کد مطلب: ۱۴۲۶۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
روزهای فرهنگی ایران به‌زودی در «مرو» برگزار می‌شود

به گزارش مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی با بیان این مطلب، افزود: ایران و ترکمنستان دو کشور همسایه راهبردی و متعهد منطقه با تاریخ و فرهنگ مشترک چندهزار ساله است و ما به عزیزان ترکمنستانی نه به عنوان میهمان بلکه به عنوان میزبان نگاه می‌کنیم.

اسماعیلی ضمن اعلام اولویت دولت مردمی در افزایش تعاملات با کشورهای همسایه ادامه داد: ترکمنستان به عنوان یک کشور دوست و خویشاوند در الویت همکاری‌های همه جانبه قرار دارد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: انتخاب شهر تاریخی اصفهان برای میزبانی از روزهای فرهنگی ترکمنستان نشان از نگاه ایرانیان برای تعمق ارتباط در بخش‌های مختلف فرهنگی با کشور ترکمنستان دارد.

وی تصریح کرد: ما افتخار داریم که هموطنان ترکمن ما که عضوی از ملت بزرگ‌ و قهرمان ایران هستند دارای مصادیق فرهنگی بسیار قوی و غنی با کشور ترکمنستان هستند.

اسماعیلی درباره موارد مشترک‌ فرهنگی دو کشور تاکید کرد: مفاخر فرهنگی مشترک نظیر مولوی، حافظ و از همه مهمتر مرحوم مختوم‌قلی نشان‌ از انسجام فرهنگی دو کشور است.

وی افزود: ما سال گذشته روزهای فرهنگی ایران را در شهر زیبای عشق‌آباد برگزار کردیم و جز مهر، دوستی و مودت چیزی از مردم عزیز ترکمنستان ندیدیم.

وزیر فرهنگ اضافه کرد: امیدوارم این تعاملات فرهنگی تداوم داشته باشد، ما به زودی در شهر تاریخی مرو روزهای فرهنگی ایران را برگزار کنیم.

اسماعیلی در مورد اهمیت شهر مرو در نگاه ایرانیان گفت: مرو برای ما تنها یک شهر تاریخی نیست بلکه به واسطه حضور چندساله امام رئوف ما در این شهر، یک شان ویژه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار