رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خبر داد:

آزادی قطعی 151 زندانی دارای محکومیت‌های مالی و موضوع جرائم غیرعمدی در خراسان شمالی

بجنورد (پانا) - رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از آزادی قطعی 151 زندانی دارای محکومیت‌های مالی و موضوع جرائم غیرعمدی در استان طی هشت ماهه سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۶۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
آزادی قطعی 151 زندانی دارای محکومیت‌های مالی و موضوع جرائم غیرعمدی در خراسان شمالی

حجت الاسلام رضا براتی زاده گفت: تعداد 151 نفر مددجوی مرد و زن مرتکب جرائم غیرعمدی و یا دارای محکومیت های مالی با بدهی معادل 71 میلیارد تومان در نتیجه گذشت شکات و محکوم لهم، اعطاء تسهیلات بانکی، قبولی اعسار و کمک‌های خیرین و نیکوکاران و حمایت‌های مالی ستاد دیه استان، در هشت ماهه سال جاری از زندان‌های خراسان شمالی آزاد شدند.
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ضمن قدردانی از تلاش‌های کلیه عوامل مؤثر در این اقدام خداپسندانه گفت: بر اثر تلاش‌های صورت گرفته و مذاکرات اصلاحی معمول شکات و محکوم لهم مبلغ 37 میلیارد تومان از مطالبات خود را بخشیدند و از طرفی مبلغی معادل 6 میلیارد تومان نیز از طریق ستاد دیه استان و کمک‌های مالی افراد خیر و نیکو و بعلاوه 24 نفر نیز با صدور حکم قضائی و پذیرش درخواست اعسار و متعاقباً تقسیط بخشی از محکوم به معادل 24 میلیارد تومان و همچنین با لحاظ 2 میلیارد و 500 میلیون تومان آورده خانواده‌های مددجویان، موجبات رهایی این زندانیان از حبس فراهم شد.
وی بیان کرد: از مجموع 151 زندانی آزاد شده موضوع جرائم غیرعمد و محکومیت های مالی طی مدت زمان یاد شده، تعداد 147 نفر مرد و 4 نفر زن بودند.
مقام عالی قضایی استان خاطرنشان کرد: کار خیر نزد خداوند متعال همواره از اجر فراوانی برخوردار است و ثواب مترتب بر آن نیز با هیچ چیز مادی قابل مقایسه نیست.
وی در پایان ضمن اشاره به اینکه 100 نفر زندانی دیگر استان، موضوع محکومیت‌های مالی و جرایم غیر عمد، با ۶۰ میلیارد تومان بدهی، همچنان منتظر دریافت کمک‌های مردمی از دست‌های پرمهر و عطوفت خیرین و نیکوکاران هستند؛ ابراز امیدواری کرد: زمینه‌های آزادی این زندانیان نیز بزودی فراهم شود.
وی با اشاره به سفر ابتدای آبان ماه مدیر عامل ستاد دیه کشور به خراسان شمالی و کمک 2 میلیارد تومانی ایشان گفت: با وصول این مبلغ و مساعدت انجام شده زمینه آزادی 30 مددجو فراهم شد.
مقام عالی قضایی استان در بحث بیشترین میزان محکومیت های مالی گفت: بیشترین محکومیت های مالی ناشی از موضوعات و دعاوی خانوادگی و بویژه مهریه است در صورتیکه بر اساس آموزه های دین مبین اسلام بارها تأکید شده که میزان مهریه باید معقول و متعارف باشد.
براتی زاده از کلیه رسانه ها به ویژه صدا و سیما بعنوان رسانه ملی خواست با تولید محتوای آموزشی از طریق تعامل راهگشا و سازنده و همکاری و همراهی حداکثری با دستگاه قضایی در این خصوص فرهنگ سازی کنند.
واعظی،مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی نیز ضمن اشاره به نقش مهم صدا و سیما در گسترش فرهنگ کمک به هم نوع و اشاعه خدمات خداپسندانه در ابعاد مختلف،سطح تعاملات فعلی فی مابین دادگستری کل استان و صداوسیمای خراسان شمالی مثبت و امیدوارکننده توصیف و اظهار کرد: در حال حاضر ارتباط صدا و سیما و دستگاه قضایی استان بسیار سازنده به نظر می رسد و امیدواریم با به بار نشستن نتایج توافقات حاصله صداوسیما با بخش های مختلف دادگستری کل استان از جمله حوزه معاونت پیشگیری از جرم بتوانیم این سطح از تعاملات را بیش از پیش افزایش دهیم.

خبرنگار: مرضیه سعیدی برجی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار