بازنشسته ها به عنوان مشاوران با تجربه در مدرسه حضور داشته باشند

تهران (پانا) -مدیر کل آموزش و‌پرورش تهران بازنشسته ها به عنوان رهبران و مشاور در مدرسه حضور داشته باشند.

کد مطلب: ۱۴۲۵۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد
بازنشسته ها به عنوان مشاوران با تجربه در مدرسه حضور داشته باشند

علیرضیا کریمیان عنوان کرد: فرهیختگان بازنشسته،سرمایه دار ترین افراد کشور هستند چراکه همه پیشرفت ها و افتخارات علمی و پژوهشی کشور مرهون زحمات معلمان خدوم نظام آموزش و پرورش است.

مدیر کل آموزش و‌پرورش شهر تهران در آیین تجلیل و تکریم از فرهیختگان بازنشسته آموزش و پرورش منطقه ۱۹ ضمن تبریک تبریک فرا رسیدن ایام فرهیختگی و بازنشستگی فرهنگیان منطقه ۱۹ ؛ با اشاره به اینکه،نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی همه سازمان ها است،گفت: توسعه و پیشرفت های کشور را مرهون زحمات ارزشمند همکاران فرهیخته آموزش و پرورش است.

در ادامه کریمیان، با بیان انجام برنامه های تحولی در راستای تولید علم نافع در آموزش و پرورش شهر تهران خاطر نشان نمود؛ در راستای اجرایی سازی سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب، برای اولین بار در شهر تهران،" سند برنامه های تحولی آموزش و پرورش شهر تهران" به طور کامل و یکپارچه تدوین و در سالن همایش های وزارت کشور به استحضار رئیس محترم جمهور رسید، در همین راستا وی از رونمایی سند نظام مسائل آموزش و پرورش نیز در هفته پژوهش برای اولین بار در کشورخبر داد .

مدیر آموزش و‌پرورش منطقه ۱۹ در آیین تجلیل از بازنشستگان منطقه۱۹ عنوان کرد: تجربیات گرانبها و ارزشمند معلمان بازنشسته و فرهیخته همانند کتابی اثربخش برای تمام فصول حرفه ای و کاری نومعلمان در مدارس است.


حبیب اله قربانی مهر از زحمات و تلاش های صادقانه مدیران، معلمان و عوامل اجرایی مدارس که بیش از سی سال در عرصه تعلیم و تربیت زحمت کشیدید تقدیر و تشکر نمود.

وی با بیان اینکه فرهیختگان بازنشسته سرمایه های اجتماعی کشور هستند افزود: حضور همکاران بازنشسته در مدارس و شورای معلمان برای نو معلمان و مدیران مدارس یک فرصت طلایی و نقطه عطفی در سنوات و تجربیات آن ها خواهدبود.

قربانی مهر با اشاره به جایگاه رفیع معلمان از منظر قرآن گفت: مقام و منزلت معلمان از دیدگاه قرآن بسیار ارزشمند است به گونه ای که در آیات قرآن کریم، بار ها به مقام و منزلت معلمان اشاره شده است به عنوان نمونه در آیه ۳۱ سوره بقره نخستین معلم خداوند، در آیه ۴۷ سوره روم به دومین معلم پیامبران و پیغمبران و در آیه ۳۹سوره احزاب سومین معلم علما و فرزانگان اشاره شده است.

وی در ادامه با اشاره به اسناد فرادستی آموزش و پرورش به نقش مرجعیت معلمان تاکید نمود وگفت: در برنامه درسی ملی به نقش مرجعیت در فرایند یاددهی ویادگیری و حوزه تعلیم و تربیت توجه ویژه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار