مسئول آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش منطقه۹ عنوان کرد:

کارگاه های آموزشی ویژه مدیران جدیدالانتصاب در حال برگزاری است

تهران (پانا) - معصومه قطبی زاده مسئول آموزش نیروی انسانی از برگزاری کارگاه های آموزشی با هدف افزایش و ارتقاء دانش مدیریتی، امید آفرینی، شاداب سازی مدارس و مدیریت محظوظ جهت مدیران جدیدالانتصاب، مدارس خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۲۵۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه های آموزشی ویژه مدیران جدیدالانتصاب در حال برگزاری است

معصومه قطبی زاده، با بیان اینکه هر سازمانی به منظور دستیابی به هدف یا اهدافی خاصی ایجاد می شود و روابط، هماهنگی ها و تخصیص اعتبار و منابع به منظور تحقق همان اهداف در سازمان شکل می گیرند؛ گفت: این نیروی انسانی است که سازمان ها را به اهدافش نزدیک می کند؛ هر چقدر نیروی انسانی، تخصصی تر عمل کند کیفیت کار بالاتر می رود و همچنین شاداب سازی محیط جهت ارتقاء و بالا رفتن راندمان کاری بسیار مثمر ثمر و حائز اهمیت است.

وی افزود: با توجه به اینکه نیروی انسانی مهمترین منبع هر سازمان می باشد، مسئولان امر باید به آموزش و افزایش دانش و توانمند سازی آنان برای اداره امور سازمان توجه کافی و لازم مبذول دارند. با توجه به تغییر و تحولات عصر حاضر، سازمان ها به دانش افزایی، استعدادیابی، محیط با نشاط و خلاقیت کارکنان نیازمندند، که این امر از طریق برگزاری دوره های آموزش به عنوان یکی از ابزارهای مفید ارتقاء کیفی کارکنان قابل تحقق می باشد. بنابراین برنامه ریزی دقیق آموزش و رعایت فرآیندهای آموزشی در سازمان به شیوه علمی امری حیاتی است.

قطبی زاده عنوان کرد: کارگاه‏هاى آموزشى یکى از راه‏هاى ایجاد تعهد و تخصص، افزایش دانش شغلى، اطلاعات عملى و اجتماعى، نوآورى، نوسازى و بالا بردن سطح کارایى هر مؤسسه یا سازمان است. دوره های کارگاه‏ی، آموزشى و ضمن خدمت در متون علمى سازمان‏ها به عنوان یکى از عوامل رشد و به ‏روز کردن اطلاعات کارکنان مطرح می شود. آموزش‏هاى ضمن خدمت داراى سه بعد فردى، سازمانى و اجتماعى است که در بعد فردى، به رشد و شکوفایى استعدادها و افزایش رضایت فرد منجر شده و در بعد سازمانى، هدفْ به ‏روز کردن دانش و مهارت‏هاى حرفه‌ای و بهبود روش‏هاى انجام کار است؛ اما در بعد اجتماعى نیز رشد و توسعه اجتماعى در سطح محلى و منطقه ای مدنظر ‏خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به این موضوع که آموزش و ارتقا‌ی نیروی انسانی در هر سازمان جایگاه ویژه‌ای دارد؛ گفت: آموزش ضمن‌خدمت کارکنان نقش بسزایی در ارتقای کارایی و اثربخشی سازمان‌ها دارد و دوره‌های آموزش ضمن‌خدمت معمولاً تقویت قابلیّت‌های کارکنان و تسهیل کسب دانش، ایجاد روحیّه و توانایی‌های مربوط به بهبود عملکرد نیروی انسانی را شامل می‌شود؛ با توجّه به وظایف سنگین آموزش وپرورش در عرصه‌ی فعّالیّت‌های اجتماعی، فرهنگی، ضروری است که این سازمان به آموزش و ارتقای کارکنان در جهت به روز کردن دانش ومهارت‌های فنّی و همچنین شاداب سازی مدارس، توجّه ویژه‌ داشته باشد.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی، مدیران جدیدالانتصاب با مباحث مدیریتی، مباحث و موارد حراستی و بازرسی، مسائل آموزشی مقاطع تحصیلی، سامانه های مرتبط، امور مالی، بیمه و رفاهی و فعالیت های پرورشی و از همه مهمتر ایجاد روش های متنوع در در برقراری نشاط و شاداب سازی مدارس آشنا خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار