مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی:

آموزش دختران، زیربنای رشد کشور است

تبریز (پانا) - مدیرکل امور بانوان استانداری، آموزش و پرورش دختران بعنوان مادران فردا را زیربنای توسعه و رشد کشور عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۲۵۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش دختران، زیربنای رشد کشور است

زهرا کوهی در نشست صمیمی با دانش آموزان دختر نویسنده و پژوهشگر نواحی پنجگانه تبریز گفت: برای ساماندهی به امور پژوهشی در حوزه زنان و تقویت اقتصاد خانواده ها امسال در نظر داریم در نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی که در راستای بهبود فضای کسب و کار دانش بنیان و با رویکرد توسعه و تجاری سازی فناوری سالانه در تبریز برگزار می شود حضوری متفاوت و با رویکردی جدید در حوزه بانوان شرکت کنیم.

کوهی افزود: این نمایشگاه و جشنواره در سنوات گذشته با عنوان نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی برگزار می‌شد که از سال ۱۳۹۶ با تغییر عنوان به نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی و نام اختصاص رینوتکس به فعالیت خود ادامه داده است.

وی در مورد مشارکت زنان در اقتصاد گفت: در دهه های اخیر شکاف های جنسیتی در حوزه آموزش و پرورش در کشور ما کاهش یافته است یکی از اصلی ترین نمودهای رشد جایگاه علمی و مدنی زنان در کشور ما، افزایش شمار دانشجویان واستادان زن در حوزه آموزش عالی است.

کوهی ادامه داد: امروزه تقریبا محرز شده است که آموزش و پرورش به طور کلی و آموزش زنان به طور خاص به عنوان نیمی از نیروی جامعه زیربنای توسعه فرهنگی، اقتصادی اجتماعی جوامع است یعنی سرمایه گذاری در اهداف زنان باعث ارتقا و رشد کشور می شود.

کوهی در رابطه با جوانی جمعیت در جمع دانش آموزان نخبه بیان کرد: ستاد ملی جمعیت دارای دبیرخانه مستقل بوده و دبیر ستاد، مسئولیت و معاونت هاو کارگروه های تخصصی دبیرخانه مذکور با حکم رئیس جمهور منصوب می شود و شما دانش آموزان اهل قلم و پژوهشگر باید نسبت به این موضوع بعنوان مادران آینده مطالعه و شناخت کافی داشته باشید و ابزار پژوهشی بدون تردید بهترین روش است.

کوهی افزود: زنان با وجود محدودیت های گوناگون توانسته اند گام های بلندی در مسیر ارتقاع وضعیت مادی و معنوی خود بردارند.

وی گفت: خودباوری زنان و نقش تربیتی و تاثیری که برفرزندان و همسرانشان می‌توانند باقی بگذارند همچنین پایداری و علاقه ی زنان و دختران به حضور در صحنه های اجتماعی، جزء عوامل مثبت و اثر بخش است و پذیرش استقلال نسبی زن را به عنوان یک شهروند آزاد می طلبد.

دانش آموز خبرنگار: سنا بهروز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار