مدارسی که در جامعه تاثیر خاصی می‌گذارند، ماندگار می شوند

تهران (پانا) - مدیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با حضور در دبیرستان ماندگار عفاف ضمن توضیح چگونگی ماندگار شدن این دبیرستان از ویژگی های نهفته و نقش منحصر به فرد مدارس در زندگی دانش آموزان گفت و ماندگاری مدارس را منوط به تاثیر گذاری در جامعه دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۳۰۸۶
لینک کوتاه کپی شد
مدارسی که در جامعه تاثیر خاصی می‌گذارند، ماندگار می شوند

محمود امانی طهرانی؛ دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با حضور در مدرسه عفاف منطقه ۵ تهران، مواردی چون نقش پر‌‌‌رنگ بسیج، ارتباط با دوستان و اهمیت سند تحول بنیادین در مدارس را برای دانش آموزان پر شور این دبیرستان توضیح داد.

امانی طهرانی گفت: بهترین سرمایه ای که انسان از مدرسه با خود می برد، دوستان صمیمی است که پیدا می کند. دوستان صمیمی عین خانواده انسان می مانند و هر جا کاری یا مشکلی پیش بیاید خالصانه به کمک همدیگر می آیند و دوستان مدرسه خیلی خاص اند زیرا دوستی‌‌شان خالصانه است و نفع شخصی در آن نیست.

امانی تاکید کرد: تا می توانید ارتباطات با دوستانتان را در این برهه از زندگی تقویت کنید. هر چه بیشتر دوست داشته باشید، پایه های زندگی شما محکم تر شده است.

وی در ادامه گفت: بعضی ها سوال می کنند آینده مدرسه با آمدن هوش مصنوعی چه خواهد شد؟ باید در جواب این عزیزان بگویم که هیچ فناوری نمی تواند جای مدرسه را پر کند چون مدرسه محل یادگیری مهارت های اجتماعی است. دانش آموزان در مدرسه یاد می گیرند چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و مسئولیت پذیری، حقوق شهروندی، مشارکت و همراهی در تحولات اجتماعی و از این قبیل موارد را در مدرسه یاد می گیرند.

امانی درباره ماندگار شدن این دبیرستان اظهار داشت: در فضای مجازی، یادگیری قابل انجام است، اما دوستی، مدرسه می خواهد و 53 مدرسه ماندگار در کشور داریم. برخی از مدارس به خاطر ساختمان خاص، قدمت و افراد برجسته ای که در آنها تربیت شده اند مانند مدرسه البرز، سعادت و مدارسی از این قبیل؛ اینها مدرسه هایی هستند که قدمت نزدیک به صد سال دارند.

بعضی از مدارس به این دلیل ماندگار می شوند که تاثیر خاصی در جریان جامعه داشته اند مانند مدرسه دارالفنون، اما این مدرسه یعنی مدرسه عفاف از این رو خاص شده است که یک مدیر در طول دوره مدیریت طولانی مدت خود، این مدرسه را از کف به سقف، از وضعیت نامطلوب به شرایط مطلوب رسانده است.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش علت اصلی حضور خود در این مدرسه را تقدیر و تشکر از عظیمی؛ مدیر مدسه که فضایی صمیمی، دوست داشتنی و رشد دهنده ایی را فراهم کرده، دانست و در ادامه خطاب به دانش آموزان گفت: همه کشور بسیج شده اند و عده ای هم از جان خود گذشتند تا شما با امنیت، آرامش و راحتی سر کلاس ها بنشنید و همه به شما امید بسته اند و نباید امید آنها را نا امید کنید.

وی افزود: باید تلاش کنید به نقطه ای برسید که شایسته رسیدن به آن نقطه هستید. در سند تحول بنیادین، دانش آموزان به نوعی توصیف شده اند و در این سند دانش آموز یک انسانی است که هم از لحاظ دینی و هم از لحاظ جسمی قوی، سالم، توانمند، اهل ورزش، تحرک بدنی خوب، روح سالم و در کنار آن از نظر فناوری، اخلاق و مسائل سیاسی، اجتماعی، هنری و زیبایی شناسی رشد کرده است و اگر برای رسیدن به شش ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه مناسب و منسجم داشته باشید، مطمئنا در همه این زمینه ها می توانید بهترین باشید.

بهار طبری؛ خبرنگار دانش آموز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار