یکی از دبیران دبیرستان سمیه شهرستان طالقان در گفت‌وگو با پانا:

کتاب‌ها تا آن حد که رسم دوستی و انسانیت بیاموزند، معتبرند

کرج (پانا) - یکی از دبیران دبیرستان سمیه شهرستان طالقان عنوان کرد کتاب‌ها تا آن حد که رسم دوستی و انسانیت بیاموزند، معتبرند نه تا آن حد که مثل دریای مرده از کلمات مرده تو را در خود غرق کنند و فرو ببرند.

کد مطلب: ۱۴۲۳۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
کتاب‌ها تا آن حد که رسم دوستی و انسانیت بیاموزند، معتبرند

سارا نخبه روستا میرسعید قاضی یکی از دبیران دبیرستان سمیه شهرستان طالقان در آستانه فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی در گفت و گو با پانا اظهار کرد:« اگر بخواهم صحبت هایم را در این خصوص شروع کنم بهتر است با این جمله شروع کنم که از قدیم گفته اند کتاب یار مهربان یا یار بی سخن ماست چرا که کتاب دوستی است که بدون قضاوت کردن ما را به سوی کمال و آگاهی و مسیر رشد هدایت می کند. در عصر تکنولوژی می توانیم هم از کتاب های صوتی و کتاب های رایگانی که در فضای مجازی ارائه می شود نهایت استفاده را ببریم.»

وی در خصوص اهمیت کتاب و کتابخوانی افزود: «علاوه بر فزونی دانش، کتاب خواندن باعث رشد مغز، تقویت حافظه و کاهش استرس و همچنین باعث افزایش دایره لغات می شود.»

نخبه روستا اضافه کرد: «اگر به این فکر می کنیم که تا ابد برای خواندن یک کتاب وقت داریم یک تفکر کاملا اشتباه و یک عادت غلط برای فرار از خواندن کتاب است. باید با تمرین های متعدد کتاب خواندن را بعنوان اولویت و عادت در زندگی روزمره خود قرار دهیم و با اشتیاق و علاقه سراغ کتاب های مورد علاقه مان برویم تا از خواندن آن لذت ببریم.»

وی در پایان گفت: «در جامعه کتابخوان مردم آن دچار فقر فرهنگی و اقتصادی نمی شوند و کمتر دچار ضد ارزش ها می شوند. خواندن کتاب بر رفتار و منش و عادت های مردم اثر مثبت می گذارد و آگاهانه در طی مسیر رسیدن به خواسته هایشان به سعادت و پیشرفت خواهند رسید.»

دانش آموزخبرنگار : آیدا داداشی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار