معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش ملارد در مراسم هفته کتابخوانی:

کتاب‌ها حاصل تجربه بشر هستند

ملارد (پانا) - معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهرستان ملارد، در مراسم بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی در دبستان ایران جان‌محمدی، کتاب‌ها را حاصل تجربه بشر دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۲۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
کتاب‌ها حاصل تجربه بشر هستند

روح‌اله کرمانی، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش شهرستان ملارد، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد: هفته سوم آبان، مقارن با هفته کتاب و کتابخوانی است و باید توجه داشت که کتاب‌ها حاصل تجربه بشر هستند. هر انسان در طول زندگی تجارب منحصر به فرد خودش را دارد اما با مطالعه کردن، در تجارب زندگی افراد دیگر شریک می‌شود. کتاب وسیله‌ای است که از تباه شدن تجربیات انسان‌ها جلوگیری می‌کند.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به هفته پژوهش یکی از نکات مهم، پرورش دانش‌آموزان پژوهشگر و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است. در این هفته فقط نباید به شعار دادن اکتفا کرد بلکه باید گامی مؤثر برای ایجاد فرهنگ مطالعه دانش‌آموزان برداشت. کتاب، یکی از ابزارهای تفکر، رشد و تعالی انسانی است. از دیر زمان اهمیت مطالعه و کتاب‌خوانی نزد اهل علم و ادب شناخته‌شده است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش ملارد افزود: مطالعه، گنجی است که نمی توان آن را با زور به کودک تحمیل کرد، ولی باید او را در یافتن راهی که برایش نتایج مفید و ماندگار دارد، کمک کرد. بی شک تأثیر یک کتاب داستان در رفتار کودک اگر بیشتر از درس آموزگار نباشد، کمتر نیست و به همین دلیل است که به نقش مؤثر کتاب‌های داستان در گسترش بینش کودکان توجه ویژه می‌شود.

کرمانی در پایان تشریح کرد: در این راستا برنامه‌های متنوع و جذابی در دبستان ایران جان‌محمدی با همکاری عوامل این مدرسه برگزار کردیم. با هدف این‌که دانش‌آموزان در این روز به تجارب ارزشمندی دست پیدا کنند و روزی شاد، همراه با مطالعه و یادگیری داشته باشند. همه مدارس در این هفته با اجرای برنامه‌های اثرگذار و متنوع برای دانش‌آموزان، تلاش کنند، گامی مؤثر در ایجاد شوق خواندن و مطالعه کردن در کودکان و نوجوانان بردارند.

خبرنگار: بتول رحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار