استاندار آذربایجان‌غربی:

از راهکارهای نخبگان برای توسعه استفاده می‌کنیم

نقش استراتژیک آذربایجان‌غربی در کشور و منطقه احیا می‌شود

ارومیه (پانا) - استاندار آذربایجان‌غربی با اعلام آمادگی برای استفاده از مطالعات و تجربیات نخبگان برای توسعه استان، گفت از تمامی تفکرات که به دنبال توسعه و پیشرفت آذربایجان‌غربی است، استفاده می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۲۲۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
از راهکارهای نخبگان برای توسعه استفاده می‌کنیم

محمدصادق معتمدیان در نشست با نخبگان ستاد مردمی سازی دولت در آذربایجان‌غربی، با اشاره به مواهب الهی بی نظیر استان در حوزه های مختلف، بیان کرد: از ثروت فراوان و ظرفیت های آذربایجان غربی برای بهبود وضعیت استان در شاخص های مختلف توسعه استفاده خواهیم کرد.

وی همچنین تجارت بین الملل را یکی از پیشران‌های توسعه استان دانسته و خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی با سه کشور همسایه بوده و در مسیر کریدورهای بین المللی قرار گرفته و دروازه ورودی ایران به اروپا به شمار می رود.

استاندار آذربایجان‌غربی به نقش این استان در طراحی جاده نوین ابریشم نیز اشاره کرده و افزود: در راستای تعریف نقش استراتژیک آذربایجان غربی در نقشه ژئوپلتیک منطقه، می توان از طریق ایجاد یک شرکت بزرگ ترکیبی، بندر چابهار را به منطقه آزاد ماکو و سپس به دریاهای مدیترانه و سیاه وصل کرد.

معتمدیان همچنین با تاکید بر ایفای نقش استراتژیک آذربایجان غربی در کشور و منطقه، اضافه کرد: در کنار بازگشایی مرز تمرچین که نزدیک ترین مرز ایران به سامرا است، به دنبال برنامه ریزی برای دسترسی به زینبیه سوریه و بهره مندی از ابعاد فرهنگی و تجاری تردد زائران و مسافران از آذربایجان غربی هستیم.

وی در ادامه با اشاره به بازدید میدانی از بنادر مرسین ترکیه و لاذقیه سوریه جهت احیای مسیر تجاری استان با کشورهای منطقه، افزود: برنامه ریزی لازم برای راه اندازی کارخانه تولید کود فسفات در آذربایجان غربی و رفع نیاز کشور به این محصول انجام شده و مواد اولیه این کارخانه از ذخایر فسفات سوریه تامین خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی به توسعه روابط با ترکیه نیز اشاره کرده و اظهار داشت: تدابیر لازم برای همراهی آذربایجان‌غربی در تحقق تراز تجاری 30 میلیارد دلاری ایران و ترکیه اندیشیده شده و در این راستا توافقاتی برای بازگشایی مرزهای جدید با این کشور برای افزایش مبادلات اقتصادی منعقد شده است.

معتمدیان همچنین با اشاره به بازگشایی مرز جدید کوزه‌رش سلماس با ترکیه افزود: زیرساخت های این منطقه آماده بوده و با تصویب دولت و فعال سازی مرز کوزه رش، شاهد رونق اقتصادی در آذربایجان غربی خواهیم بود.

وی در ادامه مزایای 24 ساعته شدن مرز تمرچین پیرانشهر را یادآور شده و تصریح کرد: با روان‌سازی تجارت در مرز تمرچین، سال گذشته شاهد تجارت یک میلیارد دلاری در این مرز بودیم.

استاندار آذربایجان غربی برقراری امنیت پایدار در منطقه را نیز زمینه ساز رونق تجارت بین الملل و توسعه استان دانسته و افزود: در دو سال اخیر براساس مزیت های هر شهرستان، نقشه راه تدوین شده و تحولات مثبت در حوزه های عمرانی و اقتصادی آذربایجان غربی مشهود بوده و برای اجرای برنامه ها و سیاست های نظام و دولت عزم جدی داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار