معاون دبستان غیردولتی برهان‌علم ناحیه یک بهارستان در گفت‌وگو با پانا:

المپیادهای ورزشی یکی از ظرفیت‌های مهم در رشد و تربیت دانش‌آموزان هستند

بهارستان یک (پانا)- معاون دبستان غیردولتی برهان‌علم ناحیه یک بهارستان، المپیادهای ورزشی درون‌مدرسه‌ای را یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم در رشد جسمی و رشد انگیزه دانش‌آموزان دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۲۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
المپیادهای ورزشی یکی از ظرفیت‌های مهم در رشد و تربیت دانش‌آموزان هستند

ایمانه وثوقی، معاون پرورشی دبستان غیردولتی برهان‌ علم ناحیه یک بهارستان در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «المپیادهای ورزشی درون‌ مدرسه‌ای موجب رشد و تربیت دانش‌آموزان می‌شود و خانواده‌ها و مربیان باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند. این المپیاد موجب می‌شود که در دانش‌آموزان حس‌رقابت، اعتمادبه‌نفس و خودباوری شکوفا شود و استعدادهای دانش‌آموزان نمایان شوند. دبستان غیردولتی برهان‌علم با اجرای این طرح و با مشارکت دانش‌آموزان و شور هیجان شرکت در رشته‌های مختلف ورزشی به پیشرفت چشمگیری دست یافت.»

وی در خصوص عوامل مؤثر بر موفقیت در المپیادهای ورزشی عنوان کرد: «برنامه ریزی مناسب جهت المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای و تبلیغات برای شرکت دانش‌آموزان در مسابقات از عوامل مؤثر برای موفقیت در این المپیاد است. روش‌های دیگری برای موفقیت در این عرصه ارائه شده‌است، به عنوان مثال این مسابقات طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که دانش‌آموزان هنگام رقابت تفریح داشته‌ باشند و کسانی که بازنده نیز هستند، در این مسابقات جوایز خود را دریافت کنند، این عوامل موجب می‌شود تا برنامه‌ها به درستی پیش برود و دانش‌آموزان نیز راضی باشند.»

وثوقی ادامه داد: «جوایز برای دانش‌آموزان یک منبع انگیزه است و با مهیا کردن جوایز نقدی یا غیرنقدی می‌توان افزایش انگیزه دانش‌آموزان را مشاهده کرد. پیشنهاد می‌شود برای پایه‌های تحصیلی بالاتر جوایز نقدی و برای پایه‌های تحصیلی پایین جوایز غیرنقدی تهیه شود، با این کار شرکت‌کنندگان افزایش و تقدیر و تشکرها نیز بیشتر می‌شوند، البته می‌توان با آوردن چهره‌های ورزشی سرشناس هم این کار را با موفقیت به ثمر رساند. برای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان می‌توان هر دانش‌آموزی که در رشته معینی رتبه اول را کسب کرده را به مراکز آن رشته فرستاد تا خود را در آن ورزش قوی‌تر سازد.»

وی درخصوص هدف این طرح اذغان کرد: «طرح المپیاد درون‌ مدرسه‌ای به عنوان یک برنامه مکمل ورزشی با هدف افزایش میزان فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان و ایجاد فرصتی برای مشارکت گروهی و یادگیری مهارت‌های اجتماعی اجرا می‌شود، همچنین باید حواسمان باشد تا دانش‌آموزی مورد آزار از سوی هم‌تیمی‌هایش قرار نگیرد. باخت در مسابقات بر روحیه دانش‌آموز تأثیر دارد که می‌توان قبل از شروع مسابقات این موضوع را به دانش‌آموزان اطلاع داد تا از بروز این مسئله جلوگیری شود.»

وی در سخنان پایانی خود گفت:‌ «مسئولین مدارس دیگر نیز می‌توانند با طرح‌هایی همچون این طرح سبب پیشرفت دانش‌آموزان مدرسه خود شوند. هدف کلی این طرح، تربیت و رشد اخلاقی، اجتماعی، جسمی و روحی دانش‌آموزان است؛ زیرا این دانش‌آموزان هستند که دنیا را با رسیدن به مقام های عالی خواهند ساخت و موجب پیشرفت کشور عزیزمان خواهند شد، امید است که کودکان، نوجوانان و جوانان، این دنیا را به جایی بهتر تبدیل کنند.»

خبرنگار دانش‌آموز: رضا فخام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار