معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

آموزش امداد و نجات و نحوه پناه گیری هنگام وقوع بحران برای عموم مردم ضروری است

ارومیه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: با آموزش‌های اصولی مردم می‌توانند هنگام بحران در کنار نیروهای امدادی قرار گرفته و در عادی شدن شرایط شهر و روستا کمک کننده و مؤثر باشد.

کد مطلب: ۱۴۲۲۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
آموزش امداد و نجات و نحوه پناه گیری هنگام وقوع بحران برای عموم مردم ضروری است

غلامرضا فدوی در جلسه هماهنگی بیست و پنجمین مانور سراسری زلزله آموزش نکات ایمنی برای عموم مردم یک ضرورت است، عنوان کرد: استان آذربایجان غربی در پهنه خطرپذیر زلزله قرار دارد، به طوری که هر 2 سال یکبار زلزله‌های بزرگی همچون زلزله خوی در آذربایجان‌غربی رخ داده که خسارت‌های جانی و مالی به همراه داشته است.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم خسارت های ناشی از زلزله را کمتر کرده و به طبع خسارات کمتری داشته باشیم، نیازمند ساخت مدارس مقاوم و یا مقاوم سازی مدارس موجود با توجه به شعار سال «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» هستیم. اقدامی که امسال در دستور کار بوده، بحث ایمن کردن وسایل و اجزای غیرسازه ای همچون مهتابی، قفسه های مدرسه است.

حسین عباس زاده رییس سازمان دانش آموزی استان در این جلسه با عنوان این مطلب که آموزش تئوری و عملی دانش‌آموزان، تأمین‌کننده هدف اصلی است، افزود: دانش‌آموزان خود در معرض خطر بوده و فراگرفتن این آموزش‌ها لازم است. همچنین دانش‌آموزان، مدرسان خوبی برای خانواده‌ها هستند و مدارس می‌توانند کانون مدیریت بحران در محله باشند.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان هنگام اجرای مانورها در شرایط حادثه قرار گرفته و همین امر سبب می‌شود که شیوه رویارویی با زلزله را که از پیش با استفاده از روش‌های علمی و نتیجه‌بخش تدوین شده و مورد ارزیابی نیز قرار گرفته را بیاموزند و این یافته‌های تجربه شده را نیز در طول زندگی و هنگام زلزله مورد استفاده قرار دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار