مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان:

کتابخانه ها بزرگترین شبکه فرهنگی کشور هستند

سمنان(پانا)- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان با عنوان این مطلب که کتابخانه ها بزرگترین شبکه عمومی در کشور است ، اظهار کرد: پس از مساجد و مدارس، بزرگترین شبکه فرهنگی و ارتباطی کتابخانه ها هستند.

کد مطلب: ۱۴۲۲۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
کتابخانه ها بزرگترین شبکه فرهنگی کشور هستند

محمد طاهریان در نشست خبری به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی در ساختمان کتابخانه مرکزی سمنان، ضمن عرض تبریک جهت انتخاب استان سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران، افزود: این موفقیت حاصل تلاش های فعالان فرهنگی و سازمان های مردم نهاد است و مایه سرافرازی مردم استان است.

وی با اشاره به اینکه در تقویم روزی داریم با عنوان روز کتاب و کتابخوانی، گفت: علت نام گذاری این روز، سالروز ارتحال علامه طباطبایی است و امسال نیز هفته کتاب و کتابخوانی از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان گزارش شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان شعار هفته کتاب و کتابخوانی را آینده خواندنی است، عنوان کرد و ادامه داد: همسویی دستگاه های فرهنگی جهت اجرای برنامه های این هفته بسیار موثر و اثرگذار است.

طاهریان با بیان این نکته که ما ۷۶ کتابخانه شهری و روستایی در سطح استان برای ارائه خدمات به مردم داریم، افزود: این کتابخانه ها در سه بخش نهادین، مشارکتی و مستقل فعالیت می کنند و در کنار آنها ۵ سالن کتابخوانی برای خدمت رسانی به جوانان در اختیار داریم.

وی با اشاره به اینکه برنامه های هفته کتابخوانی از ۱۳ آبان شروع و به مدت ۲۱ روز اجرا می شود، ادامه داد: از جمله برنامه های ما در این مدت شامل: شعرخوانی، مسابقات شهرستانی و استانی، کارگاه های آموزشی، نمایشنامه خوانی، برقراری نمایشگاه، کتاب کودک و... می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان از برگزاری لیگ کتابخوان در این هفته خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این مسابقات ایجاد جذابیت برای جوانان و نوجوان است که در گروه های کتابخوان ۳ الی ۱۰ نفره برگزار می گردد و برگزیدگان به مراحل بالاتر راه پیدا می کنند.

طاهریان در پایان صحبت های خود ضمن اشاره به اینکه ۴۲۱ برنامه در هفته کتابخوانی اجرا می گردد، تصریح کرد: سعی ما بر این است با ایجاد چنین برنامه هایی مانند: غرفه نقاشی کودک و بوستان کتاب مورد استقبال تمام اقشار جامعه قرار بگیرد.

دانش آموز خبرنگار: محسن امیرجان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار