معاون وزیر آموزش و پرورش در همدان:

کمبود معلم با استخدام‌های جدید جبران می‌شود

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تمهیدات لازم به منظور حل مشکل کمبود معلم برای سال تحصیلی آینده اتخاذ شده است، گفت این کمبود با استخدام و گزینش معلمان جدید جبران می شود.

کد مطلب: ۱۴۲۰۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
کمبود معلم با استخدام‌های جدید جبران می‌شود

به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش به نقل از همدان ، احمد محمودزاده در آئین تکریم و معارفه مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش در مسئله جبران کمبود معلمان انصافا پای کار است، اظهار داشت: استخدام های قابل توجهی در تابستان سال جاری اتفاق افتاده است که انشاالله مشکلات موجود در این زمینه را مرتفع می سازد.

وی با اشاره به اینکه تعداد مجوزهایی که به آموزش و پرورش در دولت سیزدهم داده شد، چندین برابر سال‌های گذشته است، اظهار داشت: متاسفانه باتوجه به کمبود انباشت شده در سالیان قبل و اینکه تعداد قابل توجهی از معلمان به تازگی بازنشسته شده‌اند امسال با مشکل کمبود معلم روبروشدیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امکانات و تجهیزات مطلوبی با تاکیدات رئیس جمهور در حال واگذاری به آموزش و پرورش و دانشگاه های فرهنگیان در سراسر کشور است، که نوید آینده ای روشن برای دستگاه تعلیم و تربیت کشور می دهد.

محمودزاده با تاکید بر ضرورت رشد کیفی آموزش در مدارس دولتی و غیردولتی، افزود: نگاه بر این است که همه مولفه ها و عناصری که در کیفیت بخشی آموزش و پرورش تاثیرگذار هستند مانند فضا، امکانات، نیروی انسانی، محتوای آموزشی، روش‌های تدریس و رویکردهای تربیتی برای مدارس دولتی و غیردولتی همسان در نظر گرفته شود و دولت بر این موضوع اهتمام ویژه دارد.

وی اجرایی سازی سند تحول بنیادین را یکی از مهم‌ترین مسائل آموزش‌ و پرورش برشمرد و خاطرنشان کرد: با اجرایی سازی این سند در حوزه مدارس غیردولتی کار به خود مردم واگذار می شود و وزارتخانه کار نظارت را برعهده می گیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید بتوانیم دانش آموزانی درشان انقلاب اسلامی و تراز حیات طیبه تربیت کنیم، تصریح کرد: توجه به تمامی جنبه های آموزشی و تربیتی دانش آموزان و تربیت تمام ساحتی آنان مورد تاکید است.

محمودزاده رویکرد دولت سیزدهم را تقویت مدارس دولتی خواند و افزود: همه دانش آموزان در سراسر کشور باید در یک محیط ایمن و مجموعه با کیفیت به تحصیل بپردازند و در بخش غیردولتی هم کیفیت بخشی فرایندهای تعلیم و تربیتی در دستور کار است که در اسناد بالا دستی هم به آن اشاره شده است.

وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش حامی مدارس دولتی است و قرار نیست که مدارس غیردولتی در وضعیت بهتر و مدارس دولتی از امکانات لازم بی بهره باشند و خوشبختانه نگاه در وزارت آموزش و پرورش در این دولت برتقویت مدارس دولتی است.

محمودزاده نیروی انسانی را مهمترین و بزرگترین سرمایه کشور برشمرد و تصریح کرد: آینده کشور با نیروی انسانی مدیریت می‌شود و طراحی و مهندسی نظام جمهوری اسلامی در کلاس درس اتفاق می‌افتد و همه اصحاب تعلیم و تربیت باید بر این موضوع اهتمام جدی داشته باشند که خروجی آموزش و پرورش نیروی انسانی با کیفیت باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار