کارشناس و مسئول قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش ورامین عنوان کرد:

امام خمینی (ره) بیدارگر قرن بود که توازن قدرت را در جهان برهم زد

ورامین (پانا) - کارشناس و مسئول قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهرستان ورامین، امام خمینی (ره) را بیدارگر قرنی که موجب برهم خوردن توازن قدرت در جهان شد، دانست و همچنین تبعید امام خمینی (ره) در ۱۳ آبان را نوعی دفاع از کشور برشمرد.

کد مطلب: ۱۴۱۹۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
امام خمینی (ره) بیدارگر قرن بود که توازن قدرت را در جهان برهم زد

سید سعید یاسینی کارشناس و مسئول قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهرستان ورامین در رابطه با تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه بیان کرد: «تبعید امام خمینی (ره) در ۱۳ آبان سال ۱۳۴۳ یکی از وقایع مهم در سالهای قبل از پیروزی انقلاب به شمار می‌رود. امام خمینی (ره) در ۴ آبان سال ۱۳۴۳ علیه لایحه کاپیتولاسیون سخنرانی خیلی مهم و ویژه ای داشت و در حقیقت یک جهاد تبیین و روشنگری بسیار بزرگی در میان علمای اسلام و ملت ایران به وجود آورد.»

وی ادامه داد: «این سخنرانی رژیم شاهنشاهی را به شدت به خشم آورد، به طوری که تلاش کرد تا مقدمات حذف امام را از عرصه سیاسی مردم ایران رقم بزند به همین دلیل با دستور مستقیم محمدرضا پهلوی امام خمینی (ره) به ترکیه تبعید شد. در تاریخ، به برخی از جزئیات این واقعه اشاره شده و آمده است که در نیمه‌های شب گروه مخصوصی به قم آمدند و به سمت محله یخچال قاضی محل سکونت امام (ره) رفتند و امام را دستگیر و به سمت تهران منتقل کردند. بعد از این اتفاق سرهنگ بدیعی رئیس ساواک بلافاصله این چند جمله ی کار تمام شد، ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه به تهران اعزام گردید را به تهران مخابره کرد.»

کارشناس مسئول قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهرستان ورامین اظهار کرد: «آنها امام را با یک هواپیمای نظامی ساعت ۸ صبح از فرودگاه تهران به سمت ترکیه منتقل کردند. امام وقتی که میخواست سوار هواپیما شود این جمله را به افسر همراه خود میگوید که من برای دفاع از وطنم تبعید می‌شوم.»

یاسینی در ادامه گفت: «هواپیمای حامل امام بعد از سه ساعت و نیم در فرودگاهی در ۳۵ کیلومتری آنکارا به روی زمین نشست. آنها امام را با یک افسر همراه و مامور ترک، همراه کردند و به هتل بلوار پالاس طبقه چهارم اتاق ۱۵۱۴ که از قبل برای حضور امام آماده شده بود میفرستند. بعد از این اتفاق کاردار سفارت آمریکا در تهران در یک پیام بسیار مسرت بخش و خوشحال کننده‌ای اظهار خوشحالی می‌کند و برای آمریکا پیام می‌فرستد که سرانجام ما توانستیم از شر آن پیرمرد که چوب لای چرخ ما می‌گذاشت راحت شویم، کله گنده محلی (محمدرضا پهلوی) دستور اخراج او را داده است و در حال حاضر او در یکی از هتل های درجه دو ترکیه اقامت دارد.»

وی اظهار کرد: «این پیام بدین معنی است که تبعید امام مورد رضایت و خشنودی صریح آمریکا و هیئت حاکمه آمریکا در سال ۱۳۴۳ بوده است. به جهت اینکه امام خمینی (ره) یک وطن پرست واقعی و حقیقی و بسیار با شجاعت از منافع ملت ایران دفاع و در حقیقت مردم را هوشیار کرد و اجازه نداد که دولت های خارجی مخصوصا آمریکای جنایتکار و استعمارگر منافع و منابع ملت ایران را به تاراج و یغما ببرند.»

یاسینی افزود: «روز بعد امام را به یکی از محله های آنکارا در طبقه هشتم منتقل کردند. امام نیز از این فرصت استفاده کرد و مقداری استراحت، تلاوت قرآن کریم و وعده های نماز را بجا آورد. همچنین در روز ۱۳ آبان رادیوی ایران این خبر را اعلام کرد که طبق اطلاع موثق و شواهد و دلایل کافی، چون رویه آقای خمینی و تحریکات مشارالیه بر علیه منافع ملت، امنیت، استقلال و تمامیت ارضی کشور تشخیص داده شد لذا در تاریخ ۱۳ آبان ماه ۱۳۴۳ از ایران تبعید شد.»

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: «اگرچه امام خمینی (ره) در آن روز از کشور تبعید و دور شد و او را به ترکیه و بعد به عراق تبعید کردند تا او در ایران نباشد و رژیم شاهنشاهی به کارهای فساد بار خود ادامه دهد، اما بعد از چند سالی انقلاب اسلامی ایران پیروز شد و توازن قدرت را در جهان، همین پیرمرد مزاحم از نظر دولت استکباری آمریکا، بر هم زد و هژمونی قدرت را در عالم به سمت ایران و ایرانیان تغییر داد و ما شاهد هستیم هر روزی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد بر این اقتدار و عظمت افزوده میشود و هر چه جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران قدرتمندتر می‌شود دولت آمریکا ضعیف‌ و ضعیف‌تر می‌شود.»

دانش‌آموزان خبرنگار: پریا یاراحمدی/معصومه حاجی پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار