معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل:

پدافند غیرعامل در سطوح مختلف جامعه تأثیر‌گذار است

اردبیل (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت پدافند غیرعامل در همه سطوح جامعه و زندگی مردم تأثیرگذار است.

کد مطلب: ۱۴۱۷۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
پدافند غیرعامل در سطوح مختلف جامعه تأثیر‌گذار است

رضا قاسمیان ،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در شورای پدافند غیرعامل این استان اظهار کرد: اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل در همه سطح‌های مختلف جامعه و در ساعات گوناگون زندگی مردم تأثیرگذار است و باید جایگاه این موضوع مهم به‌صورت مناسب و با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی، به مردم معرفی شود.

وی با بیان یک نمونه از تأثیر پدافند غیرعامل در زندگی مردم، افزود: مهندس و سازنده یک ساختمان مسکونی باید در زمان ساخت بهترین مصالح و سازه‌ها را به‌کار گیرد و دیگر پیش‌بینی‌های لازم را در ساختمان اتخاذ کند تا در زمان وقوع یک حادثه طبیعی و غیرطبیعی، شاهد کاهش و یا عدم اتفاقات تلخ باشیم و این مسئله پدافند غیرعامل در بخشی از یک ساختمان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ادامه داد: سطح کلان پدافند غیرعامل متوجه دستگاه‌های مربوط است که باید پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند و بر این اساس برگزاری رزمایش‌ها و مانور‌های مختلف را در طول سال در دستور کار داشته باشند تا آمادگی نیرو‌های خود حفظ و افزایش یابد.

در این نشست حمیدرضا خالدی، جانشین ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور در قرارگاه زیستی هم بیان کرد: یکی از چالش‌های اصلی استان اردبیل، مسئله آب است که نیازمند اجرای برنامه جامع است.

وی گفت: در اجرای برنامه جامع استان اردبیل در حوزه آب، باید به مسئله آب کشاورزی و اصلاحات لازم توجه ویژه کرد و در کنار این موضوع، برای مصرف بهینه آب شرب فرهنگ‌سازی‌های لازم انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار