معاون دفتر برنامه‌ریزی دوره‌های سوادآموزی سازمان سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش:

سوادآموزی یک وظیفه اجتماعی دوسویه است

کرج (پانا) - معاون دفتر برنامه‌ریزی دوره‌های سوادآموزی سازمان سوادآموزی وزارت آموزش و پرورش با حضور در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان طالقان گفت سوادآموزی یک وظیفه اجتماعی دوسویه است.

کد مطلب: ۱۴۱۶۵۶۰
لینک کوتاه کپی شد
سوادآموزی یک وظیفه اجتماعی دوسویه است

مجتبی الهی، معاون دفتر برنامه ریزی دوره های سوادآموزی سازمان نهضت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در فرمایشات امام خمینی (ره) همواره بر سواد و علم آموزی تاکید شده و سواد را نعمت و برکت بزرگی می دانستند، افزود: شهرستان بزرگ و تاریخی طالقان دارای سابقه فرهنگی، علمی و تاریخی والایی است و اشخاص و علمای بزرگی را در خود پرورش داده است.

وی سوادآموزی را پایه استقلال فرهنگی دانست و گفت: آموختن سواد و علم آموزی منجر به کاهش آسیب پذیری دراقشار آسیب پذیر جامعه می شود.

معاون دفتر برنامه ریزی دوره های سوادآموزی تصریح کرد: عمده مشکل سوادآموزی در شهرستان طالقان در بحث شناسایی افراد بی‌سواد و کم سواد است که بایستی مسئولین، سوادآموزی را یک وظیفه اجتماعی بدانند و با مشارکت دوسویه از سمت آموزش دهنده و آموزش پذیر در جهت ریشه کنی بی سوادی حرکت کنیم.

وی با تاکید بر گسترش همکاری های بین بخشی و استفاده از ظرفیت های موجود دراین شهرستان اظهار کرد: دهیاران و بخشداران با توجه به شناختی که از روستاها و بخش‌های خود دارند تاثیر بسزایی در شناسایی و جذب افراد کم سواد و بی‌سواد دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار