دهقان در حاشیه جلسه هیات دولت:

اقدامات تخصصی و حقوقی شکایت از کره جنوبی انجام شده است

برای شکایت از کره جنوبی منتظر نظر قطعی بانک مرکزی در این باره هستیم

تهران (پانا) - معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت بانک مرکزی مسئول اعلام نام کشورهایی است که شامل شکایت‌های دولت ایران می‌شوند.

کد مطلب: ۱۴۱۶۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد
اقدامات تخصصی و حقوقی شکایت از کره جنوبی انجام شده است

محمد دهقان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره تعیین تکلیف شکایت ایران از کره جنوبی برای پرداخت دیرکرد شش میلیارد یورو بلوکه شده در بانک‌های این کشور که به تازگی به بانک‌های قطری انتقال یافت، اظهار کرد: اقدامات تخصصی و حقوقی انجام شده و منتظر نظر قطعی بانک مرکزی در این باره هستیم. در مواردی که دچار مشکل هستیم که از مجلس شورای اسلامی تقاضای اصل ۱۳۹ قانون اساسی را کرده‌ایم تا اقدامات حقوقی و شکایت به مراجع بین‌المللی را آغاز کنیم. بانک مرکزی مسئول اعلام نام کشورهایی است که شامل شکایت‌های دولت ایران می‌شوند.

وی ضمن اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: مجموعه‌ای از سازمان‌های مردم‌نهاد در داخل و خارج کشور در تعامل با یکدیگر، پیگیر حقوق از دست رفته فلسطینیان مظلوم هستند.

وی با اشاره به سرانجام تامین مالی دادگاه کیفری بین‌المللی، گفت: متاسفانه وقتی از دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی پرسیده شد که چرا به شکایت فلسطینی‌ها از رژیم صهیونیستی رسیدگی نمی‌کنید، پاسخ داد «نبود بودجه.» دولت‌های اسلامی در کنار نهادها و سازمان‌های مردم‌نهاد این آمادگی را دارند تا بودجه مورد نیاز دادگاه کیفری بین‌المللی را تامین کنند تا شکایت فلسطینی‌ها در سه حوزه نسل‌کشی، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت که چندین سال است در این دادگاه معطل مانده به سرانجام برسد.

دهقان از بررسی لایحه نحوه برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها پس از رسیدگی مجلس به برنامه هفتم توسعه هم خبر داد و افزود: لایحه دولت و طرح مجلس در کمیسیون شوراها و امور داخلی در هم تلفیق می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار