امام‌جمعه بخش گلستان شهرستان بهارستان:

بزرگترین عامل مشکلات جوانان وجود یاس و نداشتن امید است

بهارستان یک (پانا) - امام‌جمعه بخش گلستان شهرستان بهارستان در دیدار چهره به چهره با دانش آموزان آموزشگاه سمیه ناحیه یک بهارستان، بزرگترین عامل مشکلات جوانان را وجود یاس و نداشتن امید دانست.

کد مطلب: ۱۴۱۵۶۷۹
لینک کوتاه کپی شد
بزرگترین عامل مشکلات جوانان وجود یاس و نداشتن امید است

حجت الاسلام و المسلمین سیدسجاد موسوی امام‌جمعه بخش گلستان، در دیدار صمیمانه‌ای با دانش‌آموزان آموزشگاه سمیه بیان کرد: جوانان اگر در همه حال و در هر شرایط و به ویژه در مشقت‌‌های زندگی به یاد خداوند باشند و بدانند که خدای بزرگ بهترین پناه‌دهنده برای بندگانش است، قطعا بسیاری از نگرانی‌ها و اضطراب‌ها را از خود دور کرده‌اند.

وی افزود: علل وجود نگرانی نداشتن پناه و داشتن احساس تنهایی است، اکثر جوانان در این دوره سنی همواره احساس تنهایی می‌کنند و تنها راه حل برای از بین برد این احساسات، اعتقاد به حضور روشن و دلگرم‌کننده‌ی خداوند تعالی در زندگی است.

امام جمعه بخش گلستان شهرستان بهارستان، ضمن اشاره به فواید صلوات اظهار کرد: صلوات بر حضرت محمد(ص) و اهل بیت ایشان می‌تواند گیاه تلخی را به عسل شیرین مبدل کند، ذکر شریف صلوات تنها ذکری است که علاوه بر کسب ثواب همچون پاکن عمل می‌کند، در واقع پاک‌ کننده اعمال ناپسند و گناهان نیز است.

سیدسجاد موسوی، در خصوص نوع افکار انسان‌ها گفت: یکی دیگر از مشکلات انسان‌ها به ویژه جوانان این است که سعی دارند همه را از خود راضی نگه‌دارند، برای مثال معتقد هستند که عمل به سخن دوستشان نتیجه مطلوبی نخواهد داشت اما باز هم به سخن او عمل می‌کنند، زیرا نمی‌خواهد شخصی از آن‌ها ناراحت و رنجیده خاطر شود و در واقع با این کارشان به خود لطمه وارد می‌کنند.

وی ضمن اشاره به سخن گرانقدر امام حسین(ع) بیان کرد: امام حسین(ع) همواره تلاش می‌کردند که خداوند را با اعمال خویش خشنود سازند، زیرا اعتقاد داشتند که خشنودی و رضای خداوند است که بسیار حائز اهمیت است، در واقع جالب است بدانید که اگر در این مسیر تلاش مکرر داشته باشید، نه تنها شخصی از شما آزرده نخواهد شد بلکه تعداد زیادی از اطرافیان خود را نیز خشنود ساخته‌اید.

امام جمعه بخش گلستان، در آخر خاطر نشان کرد: ما نسبت به گذشته خود تکالیفی داریم که با انجام آنان آسوده خواهیم شد، همیشه سعی داشته باشید در زمان حال زندگی کنید و آینده را به خداوند بسپارید، اگر کار‌های خود را به موقع و بجا انجام دهید بخشی از نگرانی‌های شما از گذشته و آینده از بین خواهد رفت.

دانش‌آموز خبرنگار: پریا مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار