رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه سازان در گفت‌وگو با پانا:

بازار کار به نیروی آموزش‌دیده بیشتری نیاز دارد

تهران ( پانا )- رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با اشاره به نیاز بازار کار به تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص، اظهار کرد تمام نیروهایی که درمراکز فنی‌وحرفه‌ای، دانشگاه‌ها، ‌مدارس فنی‌وحرفه‌ای و هنرستان‌ها در این زمینه تربیت شدند، بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی جذب بازارکار شده‌اند اما با این وجود کمبود نیروی کار متخصص برای فعالان اقتصادی به خوبی دیده می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۱۵۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
بازار کار به نیروی آموزش‌دیده بیشتری نیاز دارد

محمدرضا نجفی‌منش؛ رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور و رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق بازرگانی استان تهران در گفت‌وگو با پانا در رابطه با کمبود نیروی انسانی ماهر در صنایع مختلف کشور گفت: « امروز یکی از مشکلات عمده که در بعضی استان‌ها به چشم می‌خورد کمبود نیروی انسانی است. به این معنا که در برخی استان‌های ما نیروی انسانی ماهر ندارند و مجبور به استفاده از اتباع خارجی می‌شوند.»

تربیت نیروی انسانی توسط نیروی انسانی

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه با اشاره به این موضوع که از نیروی کار داخلی حداکثر استفاده شده است در رابطه با راه‌کار کارگاه‌ها برای جذب نیروی انسانی بیان‌ کرد: «اکثر کارگاه‌ها ابتدا نیرو را جذب می‌کنند و این نیروها را خود آموزش می‌دهند. یعنی آموزش نیروی انسانی در این کارگاه‌ها توسط خود مجموعه‌ها صورت پذیرفته است. قطعا ما دچار کمبود نیرو هستیم اما در جذب نیروی انسانی مورد نیاز از نیروی انسانی خارجی استفاده نشده است و تلاش‌ها در جهت آموزش‌دادن به نیروهای داخلی است.»

نجفی‌منش با اشاره به جلسات متعددی که در زمینه تربیت نیروی انسانی ماهر با نهادهای مختلف برگزار شده است، اذعان کرد: « ما جلسات متعددی را با وزارت کارورفاه‌اجتماعی، وزارت آموزش‌وپرورش و همچنین سازمان جهاد دانشگاهی داشتیم. در این جلسات مطالب لازم برای آموزش نیروی انسانی ماهر و نیز فعالیت‌هایی که این نهادها در جهت تربیت و تقویت نیروی انسانی می‌توانند داشته باشند به آن‌ها منعکس شده است.»

تمام فارغ‌التحصیلان جذب بازارکار شدند

وی با اشاره به جذب تمام نیروی آموزش‌دیده اظهار کرد: « جالب است بدانید تمام نیروهایی که درمراکز فنی‌وحرفه‌ای، دانشگاه‌ها، ‌مدارس فنی‌وحرفه‌ای و هنرستان‌ها در این زمینه تربیت شدند، بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی جذب بازارکار شده‌اند و ما با این وجود دچار کمبود نیروی کار هستیم. این موضوع نشان می‌دهد ما به آموزش نیروی کار بیشتری نیاز داریم.»

رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق بازرگانی استان تهران با اشاره به سوگیری جامعه به سمت تحصیل در دانشگاه‌ها از دهه‌های گذشته، گفت: «جامعه ما به سمتی پیشرفته است که بیشتر افراد ترجیح می‌دهند در مراکز آموزش‌عالی و دانشگاه‌ها تحصیل کنند. بیشتر افراد در جامعه ما ترجیح می‌دهند که پشت‌میزنشینی کنند. ما باید فضای جامعه را مثل کشورهای پیشرفته صنعتی به سمتی ببریم که تربیت نیروی فنی و انسانی مورد نیاز بیش از پیش صورت بگیرد. این یک کار فرهنگی است که پیچیده بوده و مورد نیاز بازار کار فعلی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار