رئیس کمیسیون مدرسه‌یاری:

یک سوم تمامی مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده‌اند

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون مدرسه‌یاری با بیان اینکه خیرین از سال ۱۳۷۷ مدرسه‌سازی را به مفهوم ساخت مدرسه شروع کردند گفت یک سوم مدارس کشور توسط این افراد ساخته شده‌اند.

کد مطلب: ۱۴۱۴۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
یک سوم تمامی مدارس کشور توسط خیرین ساخته شده‌اند

مهدی نوید ادهم در اولین گردهمایی مسئولان کمیسیون‌های مدرسه‌یاری با اشاره به اینکه هدف از نشست امروز بحث مدرسه‌یاری است، اظهار کرد: در بخش نخست بحث چیستی مدرسه‌یاری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ادهم در ادامه با طرح این مسئله که هدف خیرین مدرسه‌یار و مدرسه‌ساز چیست افزود: احتمالا اولین پاسخ به این پرسش این است که یک فضای فیزیکی برای تحصیل ایجاد کنیم. خیرین ساختمانی می‌سازند که در آن انسان می‌سازند. فیزیک مدرسه یک فضا است که انسان تربیت شده در آن ساخته می‌شود.

رئیس کمیسیون مدرسه‌یاری در ادامه به بررسی عوامل مدرسه‌سازی پرداخت و گفت: این عوامل انواع مختلف دارد. برای بررسی عوامل موجود در جامعه بهتر است به عوامل مدرسه بپردازیم. یکی از عنصرها فضای فیزیکی مدرسه است. آیا تنها تامین فضا فیزیک کافی است؟ پاسخ قطعا منفی است. ما در مدرسه به معلم توانا، منابع علمی و اطلاعاتی، امکانات و تجهیزات و به دانش‌آموز آماده یادگیری نیاز داریم. با داشتن همه این عوامل با هم مدرسه‌سازی صورت می‌پذیرد.

وی در ادامه به برسی اهمیت عناصر مدرسه گفت: اگر هر کدام از این موضوعات نباشد آیا خیر به هدف خود رسیده است؟ اگر این چنین به مدرسه نگاه کنیم ما به مرحله‌ای رسیدیم که باید واژه مدرسه‌سازی را توسعه معنایی دهیم. مدرسه‌سازی به معنای جامعه‌سازی برتر.

نوید ادهم در ادامه افزود: خیرین از سال ۱۳۷۷ مدرسه‌سازی را به مفهوم ساخت مدرسه شروع کردند. یک سوم مدارس کشور توسط این افراد ساخته شده است و امروز بیش از 40 از درصد مدارس را خیرین می‌سازند.

رئیس کمیسیون مدرسه یاری گفت: مدرسه یاری قرار نیست جایگزین مدرسه‌سازی شود. اگر مدرسه‌سازی درست باشد نه تنها مدرسه‌یاری تقلیل پیدا نمی‌کند بلکه بیشتر نیز می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: وقتی می‌گویم مدرسه‌یاری ذهن‌ها به سمت مناطق محروم می‌رود اما مناطق برخوردار هم دچار مشکل هستند. اینکه اولویت را کجا قرار دهیم با مسئولین مناطق است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار