معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد

اجرای ۱۵ برنامه محوری در هفته بهداشت و روان

بیرجند (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی از اجرای ۱۵ برنامه محوری و استانی در هفته گرامیداشت بهداشت و روان خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۱۲۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای ۱۵ برنامه محوری در هفته بهداشت و روان

علی سرزهی در نشست برنامه ریزی ستاد استانی هفته بهداشت روان، اظهار کرد: بهداشت روان کلید واژه ای تاثیرگذار با هدف بهبود وضعیت روانشناختی خود به سوی آرامش و آسایش بیشتر است.

وی ادامه داد: تولید و توزیع محصولات فرهنگی، آموزشی، کمک آموزشی و چندرسانه ای در زمینه بهداشت روان در مدارس، برگزاری همایش، نشست های تخصصی، کارگاه های آموزشی و تبلیغات موثر در شهرستان ها و مناطق و پذیرش رایگان مراجعان در مراکزمشاوره و خدمات روانشناختی از جمله برنامه های هفته بهداشت و روان به شمار می روند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به اعلام فراخوان جهت برگزاری جشنواره بهداشت روان برای دریافت آثار روانشناختی، هنری و فرهنگی در حوزه بهداشت روان، تأکید کرد: اجرای برنامه های ترویجی، برپایی«ایستگاه شادی وامید»، اجرای « پویش خیرین سلامت روان»، «دیوارمجازی آرزوها،همدلی و مهربانی،درمدارس وتجلیل از فعالان حوزه بهداشت روان از دیگر برنامه های پیش بینی شده هستند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، برخورداری از معلمان شاداب را لازمه داشتن مدارس قوی و با نشاط دانست و گفت: سلامت روان به معنای سلامت هیجانی و روانشناختی است که فرد با بهره مندی از آن می تواند از تفکر و توانایی های خویش استفاده درست کرده و در جامعه عملکرد بالایی داشته باشد.

وی با اشاره به نقش کلیدی نظام تعلیم و تربیت در صیانت از بهداشت روان آینده سازان انقلاب اسلامی، اذعان کرد: تعامل سازنده و مشارکت فعال کلیه دستگاه های اجرایی، لازمه فرهنگ سازی در صیانت از فکر، اندیشه، بهداشت و سلامت جسم و روان دانش آموزان است.

به گفته سرزهی هفته صیانت و گرامی داشت بهداشت روان از هجدهم مهر آغاز و تابیست و چهارم این ماه ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار