نماینده کنگره آمریکا:

آمریکا از توان دیپلماتیک خود برای رسیدن به صلح استفاده کند

محاصره غزه جنایت جنگی است

تهران (پانا) - عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا اقدام رژیم صهیونیستی در محاصره کامل نوار غزه را جنایت جنگی نامید و از دولت ایالات متحده خواست با آن مخالفت کند.

کد مطلب: ۱۴۱۱۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد
آمریکا از توان دیپلماتیک خود برای رسیدن به صلح استفاده کند

ایلهان عمر بامداد سه‌شنبه در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به اهانت یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها و قطع برق، مواد غذایی و سوخت نوار غزه نوشت: این اقدام، مجازات جمعی و جنایت جنگی است و آمریکا اگر واقعا از نظم جهانی مبتنی بر قانون حمایت می‌کند باید با هر گونه نقض حقوق بین‌الملل مخالفت کند.

وی افزود: جمعیت بیش از ۲ میلیونی غزه که عمدتا کودکان هستند، تحت محاصره‌ای هستند که رئیس سابق اطلاعاتی اسرائیل آن را زندان رو باز نامید. اکثریت قابل توجه آنها در فقر زندگی کرده و افراد بسیار از آسیب‌های فیزیکی و روانی طولانی‌مدت رنج می‌برند.

عمر تاکید کرد: به گفته سازمان‌های عفو بین‌الملل، دیدبان حقوق بشر، سازمان ملل و گروه اسرائیلی بی تردید این سیاست‌ها مصداق تعریق آپارتاید است. ما می‌دانیم که اشغالگری و آپارتاید سیستماتیک نقض حقوق بین‌الملل بوده و باید پایان یابد.

این نماینده دموکرات با بیان اینکه فلسطینی‌ها ابزارهای اندکی برای دستیابی به عدالت و مسئولیت‌پذیری دارند، نوشت: حملات ارتش و شهرک‌نشینان اسرائیلی علیه فلسطینی‌ها همواره بدون مجازات می‌ماند. اسرائیل در برابر تلاش‌ها برای اعاده عدالت در دادگاه‌های بین‌المللی سنگ‌اندازی کرده و آمریکا از اسرائیل حمایت می‌کند.

وی افزود: در حالی که دنیا حملات حماس را محکوم می‌کند ما باید با پاسخ نظامی اسرائیل نیز تاکنون جان صدها فلسطینی از جمله ده‌ها کودک را گرفته است، مخالفت کنیم.

ایلهان عمر تاکید کرد: راه‌حل این وحشت‌آفرینی، صلح مبتنی بر مذاکره است به طوری که اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها از ضمانت‌های امنیتی و حقوق برابر بهره‌مند شوند.

وی همچنین نوشت: من از آمریکا می‌خواهم که بجای ادامه ارسال کمک‌های نظامی و فروش بی‌قید و شرط سلاح به اسرائیل از توان دیپلماتیک خود برای رسیدن به صلح استفاده کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار