مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

ظرفیت‌های سازمان اوقاف می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مسائل کشور باشد

زنجان (پانا) - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه برخی دست‌های پشت پرده به تخریب سازمان اوقاف دامن می‌زند گفت این نهاد ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مسائل کشور باشد.

کد مطلب: ۱۴۱۰۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت‌های سازمان اوقاف می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مسائل کشور باشد

حجت‌الاسلام مختار کرمی، با بیان اینکه در استان مشکلی با هیچ دستگاهی نداریم و بین همه نهادهای فرهنگی و قضایی، ارتباط خوبی برقرار است، گفت: لازم است برخی مدیران استانی به ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی تعامل بیشتری با اوقاف داشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه عوامل این مجموعه آشنایی بهتری با قوانین وقف دارند و به‌کارگیری بخش‌های ناآشنا روند سرمایه‌گذاری را طولانی می‌کند، افزود: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آسیب‌ها و فوایدی دارد که در حال حاضر مقرر شده در بخش‌هایی که اوقاف توان سرمایه‌گذاری دارد، وارد بخش خصوصی نشویم.

وی با بیان اینکه با رویکردهای جدید و اقدامات انجام شده اکنون اوقاف قدرت سرمایه‌گذاری هزار میلیاردی پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: هیچ مدیری بدون همکاری بدنه و نیروها نمی‌تواند کاری انجام دهد و در این بین گاهی قضاوت‌های جامعه عمدتا غیرکارشناسی است و کسانی که آگاه نیستند در حوزه تحلیل و ارزیابی دچار خطا می‌شوند.

وی اظهار کرد: دست‌های پشت پرده به تخریب سازمان اوقاف دامن می‌زند در حالی که این نهاد ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند گره‌های کشور را بگشاید.

کرمی در مورد عملکرد این اداره تصریح کرد: درآمد اوقاف زنجان در ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲۱ درصد افزایش یافته است و رتبه نخست کشوری در کسب درآمد را به دست آورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه اعتبارات مساجد بسیار کم و توقع مردم زیاد و به‌حق است، عنوان کرد: سال گذشته ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای یک هزار و ۴۷۲ مسجد و ۲۳۳ امامزاده استان زنجان اختصاص یافت که این رقم پاسخگوی نیازها نیست.

کرمی تعداد رقبات‌ استان زنجان را ۳۳ هزار مورد برای ۲ هزار و ۸۰۰ موقوفه با ۵۷ نیت برشمرد و گفت: در سال‌های اخیر هیچ موقوفه‌ای تصرف نشده و تصرفات برای سال‌های قبل و حتی پیش از انقلاب است.

وی با اشاره‌ به اینکه شهر قیدار ۶ دانگ موقوفه بوده و همه دستگاه‌های مستقر در این شهر مستاجر اوقاف هستند، تصریح کرد: با اجازه ولی فقیه، پذیره و انتقال و یا اجاره املاک بدای دستگاه‌های خدمات‌رسان با تخفیف انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار