کارشناس امداد و نجات شهرستان مانه و سملقان:

دوره توان افزایی، باعث افزایش سطح علمی و ارتقا آمادگی امدادگران می‌شود

مانه و سملقان(پانا) - کارشناس امدادو نجات شهرستان مانه وسملقان گفت دوره آموزشی و بازآموزی سیلاب، با هدف آمادگی امدادگران در امدادرسانی هنگام بلایا و حوادث برگزار شد و این دوره توان افزایی، باعث افزایش سطح علمی و عملیاتی و ارتقا میزان آمادگی امدادگران می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۱۰۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
دوره توان افزایی، باعث افزایش سطح علمی و ارتقا آمادگی امدادگران می‌شود

عبدالله ابراهیمی با اشاره به لزوم برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی برای نجاتگران و امدادگران بیان کرد: با توجه به وقوع سیلاب‌های فصلی در کشور و لزوم به‌روزرسانی آموزه‌های لازم برای امدادگران، دوره‌های بازآموزی تخصصی نجاتگران در شهرستان مانه وسملقان استان خراسان شمالی، برگزار می‌‎شود.

ابراهیمی اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن فصل پاییز و سرما و تغییرات آب و هوا، بارش های جوی و احتمال بروز سیلاب و آبگرفتگی در سطح شهرستان و لزوم آمادگی نیروهای امداد و نجات و عملیاتی دوره آموزشی و بازآموزی نحوه کار با موتور پمپ های آب، کف کش و لجن کش دوره مناسبی است.

وی هدف از برگزاری این دوره را توان افزایی و افزایش سطح علمی و عملیاتی و ارتقا میزان آمادگی امدادگران در امدادرسانی بلایا و حوادث اعلام کرد.

کارشناس امداد و نجات شهرستان مانه وسملقان بیان کرد: ۵۰ نفر از امدادگران و نجاتگران برای فراگرفتن و کار با ابزار تخصصی در این دوره حضور یافتند.

ابراهیمی با اشاره به سرفصل‌های این دوره بازآموزی تخصصی افزود: با توجه به تجربیات گذشته در سیلاب‌ها و بحران‌‌ها، در سرفصل‌های این دوره آموزشی بازنگری شده تا توانمندی امدادگران و نجاتگران در سیلاب، افزایش پیدا کند.

وی در پایان بیان کرد: این دوره آموزشی در روستای زوعلیا واقع در شهرستان مانه وسملقان برگزار شد.

خبرنگار: رویا نامور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار