مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی:

خداوند برای زیبا شدن زندگی به ما تکلیف نماز داده است

مشهد(پانا) - مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی گفت خداوند برای زیبا شدن زندگی به ما تکلیف نماز داده است، زیرا نماز ما را از گناهان دور می‌کند و دوری از گناهان باعث زیبایی زندگی می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۰۸۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
خداوند برای زیبا شدن زندگی به ما تکلیف نماز داده است

امراله سبحانی نیا، مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی در مراسم زنگ نماز که در دبیرستان دخترانه نابینایان تقوا انجام شد، گفت: در بحث نماز مدارس ضمن واجب شرعی بودن نماز، نگاه ما به نماز باید نگاه تربیتی باشد، مانند معلمی که برای زیبا شدن خط دانش آموز به او تکلیف می دهد.

وی ادامه داد: درست است که ما نماز را برای سپاس از خداوند می‌خوانیم اما نماز برای ما انسان ها طراحی شده است و نماز یک طراحی تربیتی دارد.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا مدیر ستاد اقامه نماز خراسان رضوی ادامه داد: خداوند هم برای زیبا شدن زندگی به ما تکلیف نماز داده است، زیرا نماز ما را از گناهان دور می کند و دوری از گناهان باعث زیبایی زندگی می شود. وی افزود: درست است که ما نماز را برای سپاس از خداوند می‌خوانیم اما نماز برای ما انسان ها طراحی شده است و نماز یک طراحی تربیتی دارد.

سبحانی نیا اظهار کرد: ما باید زمینه ای فراهم کنیم که دانش آموزان قبل از آنکه جسمشان به سمت نماز برود روح و جان آنها به سمت نماز کشیده شود و نماز را از حالت تحمیلی در مدارس خارج کنیم و روی شوق پروری دانش آموز سرمایه گذاری کنیم.

در ادامه جواد روحانی رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه آیین نواختن زنگ نماز در راستای توسعه و ترویج نماز اول وقت و ارزش‌های دینی انجام می شود، گفت: از آنجایی که نماز مؤثرترین و اساسی‌ترین عنصر در تربیت اعتقادی دانش آموزان به شمار می‌آید، از این رو اعتقاد داریم تلاش‌هایی که در این نهاد برای ترویج فرهنگ نماز بین دانش‌آموزان انجام می‌شود در ماندگاری و پایداری این فریضه الهی میسرتر است.

دانش آموز خبرنگار:حسناداریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار