مدیر آموزش و پرورش ملارد در آیین بازگشایی مدارس:

پیشرفت کشور و ترسیم ایران قوی از مسیر مدارس عبور می‌کند

ملارد (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ملارد در آیین منطقه‌ای بازگشایی مدارس در هنرستان کار و دانش نور، پیشرفت کشور و ترسیم ایران قوی را نتیجه عبور موفق از مدارس دانست.

کد مطلب: ۱۴۰۶۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
پیشرفت کشور و ترسیم ایران قوی از مسیر مدارس عبور می‌کند

سعید تیموری‌راد، مدیر آموزش و پرورش ملارد در آیین بازگشایی مدارس با شعار مهر مهدوی در هنرستان کار و دانش نور ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع‌مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، بیان کرد: تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید را به فال نیک می گیریم چرا که تمام اتفاقات خوبی که برای این کشور رخ داده مرهون ایثار و فداکاری شهیدان ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: با عنایت به پیام مقام عالی وزارت آموزش و پرورش پیرامون آغاز سال تحصیلی جدید، پیشرفت کشور و ترسیم ایران قوی از مسیر مدارس عبور می کند و هر چه قدر دانش‌‌‌آموزان ما توانمند باشند کشوری موفق و مقتدر خواهیم داشت.

تیموری‌راد افزود: حل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در گرو توجه به مدرسه است و اگر با برنامه به مدارس بپردازیم مدارس پایگاه رشد و شکوفایی خواهند بود.

وی خطاب به دانش‌‌‌آموزان گفت: از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود استفاده کنید، شما گنجینه‌ای از استعداد و انرژی هستید. آن را در جهت رشد و شکوفایی خود به کار ببرید، توسعه هنرستان‌ها بسیار اهمیت دارد و مهارت‌آموزی یکی از اهداف اصلی آموزش و پرورش است.

همچنین جابر کریمی، فرماندار ملارد ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع‌مقدس و یاد و خاطره شهدای شهرستان ملارد بیان کرد: فرارسیدن بهار تعلیم و تربیت برای دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید و تقارن آن با هفته دفاع مقدس را فرخنده انگاشته، ایام تلخ کرونا سپری شد و سال گذشته برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد تا ضرر ناشی از کرونا پایان پذیرد.

وی ادامه داد: امسال نیز تلاش مجموعه شهری و آموزش و پرورش بر این است تا دانش‌‌‌آموزان و فرهنگیان در آرامش به فرایند آموزش و یادگیری بپردازند و امیدواریم قله دانش و موفقیت به دستان دانش‌‌‌آموزان دهه هشتادی و نودی فتح شود.

کریمی اظهار کرد: برای حضور شما در مدارس، زحمات زیادی کشیده شده و برای این مهم، باید تجهیزات و امکانات فراهم شود تا شما بتوانید در شرایط مناسبی تحصیل کنید. در سال تحصیلی جدید، فراتر از ۸۰۰۰۰ دانش‌آموز و ۴۰۰۰ معلم در مدارس شهرستان ملارد فعالیت می‌کنند و آماده‌سازی این مدارس، برنامه‌ریزی و هماهنگی بسیاری را می‌طلبد، دبیران و دانش‌آموزان نباید دغدغه‌ای جز آموزش و تربیت داشته باشند و تلاش ما در همین جهت بود.

فرماندار ملارد افزود: ۱۰۰ کلاس آموزشی به مدارس ملارد اضافه شده و تلاش کردیم تا جمعیت کلاس‌های مدارس این شهرستان به زیر ۴۰ نفر دانش‌آموز برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی‌خوبانی، امام‌جمعه ملارد نیز طی سخنانی بیان کرد: علم‌آموزی و تزکیه نفس توفیقی است که خداوند متعال برای صاحبان علم قرار داده است. اگر بخواهیم جامعه رشد پیدا کند باید به دنبال علم و دانش باشیم، چرا که این مهم انسان را از مشکلات و نارسایی خارج می‌کند.

خوبانی خطاب به دانش‌آموزان هنرستان کارودانش نور، تصریح کرد: هنر نقش مهمی در جامعه دارد و از طریق آن می‌توان مفاهیم بسیار مهمی به جامعه انتقال داد، در کنار علم‌آموزی، ارتباط معنوی خود را با خدا حفظ کنید، کسب علم همراه با معرفت و اخلاق سودبخش است و اگر این دو با هم همراه نباشند، انسان بهره چندانی از علم نخواهد برد.

سرهنگ علی‌اکبر جهانی‌نژاد، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه ملارد نیز در آیین بازگشایی مدرسه نور بیان کرد: راه‌های قوی بودن، راه‌های قوت در ایمان و در علم است و برای دانش‌آموزان پرداختن به تهذیب، تحصیل و ورزش است. اگر ما افتخار این را داریم که جزو کشورهای مستقل و قوی هستیم بخاطر تلاش جوانان ما در علم، صنعت و هنر است، اولین دستور امام پس از انقلاب، بازگشاییمدارس و دانشگاه‌ها بود.

جهانی‌نژاد خطاب به دانش‌آموزان گفت: شهدا رفتند و از جان خویش برای حفظ ایران و تاریخ آن و حفظ انقلاب گذشتند، تا شما تحصیل کنید و برای کشور عزیزمان ایران افتخارآفرینی کنید.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار