مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه:

بیش از۴۰۰ دانش‌آموز در هنرستان‌های ساوه مشغول به تحصیل هستند

ساوه (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه گفت ظرفیت هنرستان‌ها در شهر ساوه ۲۵۰ نفر است، اما هم‌اکنون بیش از۴۰۰ دانش‌آموز در آنجا مشغول به تحصیل هستند.

کد مطلب: ۱۴۰۵۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
بیش از۴۰۰ دانش‌آموز در هنرستان‌های ساوه مشغول به تحصیل هستند

اصغر قراخانلو در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ساوه ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: ثبت‌نام مدارس ابتدایی از اول خردادماه شروع شده و ۵ هزار دانش‌آموز ورودی جدید داشتیم.

وی از کمبود فضا و نیروی انسانی خبر داد و افزود: ۳۰۰ نفر نیروی انسانی برای تدریس در مدارس شهرستان ساوه کم داریم و حدود ۳۰ نفر نیروی انسانی انتقالی داشتیم که با موارد غیرمتعارف موافقت نشد.

مدیر آموزش و پرورش ساوه در رابطه با جبران کمبود فضا در مدارس دخترانه در رشته‌های نظری گفت: ۲ کلاس از هر رشته به انسانی و تجربی اضافه شده است تا فشار روی هنرستان ها کم شود و بتوان بقیه دانش‌آموزان را به هنرستان منتقل کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش ترافیک در مسیرهای پرتردد سعی داریم تا ساعت ورود و خروج مدارس تک شیفت صبح را جا به جا کنیم و هرگونه تخطی از تعرفه تعیین شده برای سرویس های مدرسه غیرقانونی است و از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده، تخلفات را گزارش دهند.

مدیر آموزش و پرورش ساوه در ادامه از شهرداری درخواست کرد تا در هفته یک روز پارک بانوان را در اختیار دانش‌آموزان دختر قرار دهد تا برای آن‌ها برنامه‌های تفریحی و آموزشی داشته باشند و همچنین شهرداری نیز سرویس حمل و نقل مدارس استثنایی را بر عهده بگیرد.

قراخانلو علاوه بر این در خصوص مسائل و مشکلات شهر آوه گفت: سر منشأ مشکلات شهر آوه خود مردم هستند که استقبال کافی به خصوص از این شهر ندارند.

دانش‌آموز خبرنگار: زهرا خادمی زارع

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار