معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی:

توانمندسازی مربیان پرورشی و مشاوران مدرسه در دوره سپهر دانش و معرفت

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی از توانمندسازی معاونین و مربیان پرورشی و مشاوران مدرسه در دوره توانمندسازی سپهر دانش و معرفت خبر داد و هدف از برگزاری این دوره را ایفای نقش مطلوب در مدارس توسط معاونین و مربیان پرورشی و مشاوران در مدارس عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۴۰۳۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد
توانمندسازی مربیان پرورشی و مشاوران مدرسه در دوره سپهر دانش و معرفت

پناهعلی حسین زاده در گفت‌وگو با پانا در خصوص دومین دوره توانمندسازی سپهر دانش و معرفت گفت: «هدف از این دوره توانمندسازی معاونین و مربیان پرورشی و مشاوران مدرسه جهت ایفای نقش مطلوب در مدارس است و در این راستا این دوره با ۷ کلاس ۳۰ نفری در حال برگزاری است و تبدیل دانش به عمل یک نوع مهارت است که در این خصوص برای پایه گذاری این عمل سعی کردیم از افرادی برای تدریس استفاده کنیم که هم از دانش و هم از تجربه لازم برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در این دوره که تحت عنوان توانمندسازی سپهر دانش و معرفت ۲ برگزار می شود، قرار است ۴۰ درصد از همکاران را تحت پوشش قرار دهیم. این دوره همزمان در شهرستان های استان نیز برگزار خواهد شد و برای همکاران دوره ضمن خدمت ۲۴ ساعت محسوب خواهد شد.

حسین زاده اظهار کرد: عمده مباحثی که در این دوره وجود دارد در رابطه با مسائل تربیتی دانش آموزان و همچنین در خصوص آسیب های اجتماعی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، عفاف و حجاب، ارزیابی سلامت روانی و رفتاری دانش آموزان و در رابطه با فعالیت هایی که قرار است در طول سال انجام بگیرد. یکی از شاخص ترین مباحث در این خصوص برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی است که امسال در مدارس اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی شامل ۵ هدف پایه ای ایمان، نشاط، امید، خردورزی و هویت است که در تلاش هستیم با انجام اقدامات لازم در این راستا دانش آموزان را در این ۵ حوزه تقویت کرده و پرورش دهیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان در پایان خاطرنشان کرد: امید است با برنامه هایی که در خصوص این دوره انجام گرفته شاهد بهترین رویداد ها در سطح مدارس باشیم.

دانش آموز خبرنگار : کوثر حسنی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار