مدیرکل تربیت‌بدنی ‌وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

افزایش 40 درصدی فضاهای ورزشی آموزش‌وپرورش با اجرای طرح شهیدسلیمانی

تهران (پانا) - مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش از استمرار اجرای طرح شهید‌سلیمانی در ایجاد فضاهای ورزشی مدارس خبر داد و گفت با اجرای کامل طرح شهید‌سلیمانی، فضاهای ورزشی ما ۴۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

کد مطلب: ۱۴۰۲۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 40 درصدی فضاهای ورزشی آموزش‌وپرورش با اجرای طرح شهیدسلیمانی

‌به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت‌بدنی و سلامت، محمد جعفری در آئین افتتاحیه دوره آموزشی تربیت مدرس معلمان تربیت‌بدنی قطب یک کشور با حضور کارشناس مسئولان و معلمان منتخب تربیت‌بدنی ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال‌وبختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در شیراز با تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی، اظهار کرد: یکی از استراتژی‌های این دفتر، آموزش و ارتقای توانمندی‌های منابع انسانی است لذا این دوره آموزشی را برای ‌تربیت مدرس ‌برگزار می‌کنیم.

مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، اجرا و ارزشیابی درس تربیت‌بدنی نیازمند به‌روز بودن اطلاعات معلمان تربیت‌بدنی است که ضروری است ‌به آن بپردازیم.

جعفری تصریح کرد: با همکاری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، برنامه‌ای را تحت عنوان نهضت ملی آموزش و دانش‌افزایی ۳۳ هزار معلم تربیت‌بدنی با محوریت اجرا و ارزشیابی درس تربیت‌بدنی تعریف کردیم.‌

وی ادامه داد: لازمه اجرای برنامه‌های تربیت‌بدنی، تسلط و اشراف کامل کارشناسان حوزه‌های ستادی بر برنامه‌های تربیت‌بدنی مدارس است لذا در این دوره آموزشی، حدود ۱۵۰ نفر در چهار استان تربیت می‌شوند.

مدیر کل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی با هدف حفظ و ارتقای سلامت جسمانی و سواد حرکتی، با شعار، معلم کارآمد، معلم امیدآفرین و مدرسه با‌نشاط برگزار می‌شود.

جعفری افزود: هدف از تربیت‌بدنی فقط ورزش نیست بلکه تربیت دانش‌آموز در بخش‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، اخلاقی، اجتماعی و تزریق شور و شادابی است.

وی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در مدت ۳ روز با جدیدترین روش‌های تدریس تربیت‌بدنی آشنا می‌شوند و پس از آن، آموخته‌های‌شان را به معلمان استان خود منتقل می‌کنند.

مدیرکل تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این دوره در ۶ قطب و به میزبانی شش استان برگزار خواهد شد و فراگیران پس از بازگشت به استان خود به ارائه آموزش می‌پردازند تا در نهایت کار آموزش و ارتقای توانمندی‌های معلمان تربیت‌بدنی تا پایان آبان‌ به اتمام برسد.

جعفری همچنین از استمرار اجرای طرح شهید سلیمانی در ایجاد فضاهای ورزشی مدارس خبر داد و عنوان کرد: با اجرای کامل طرح شهید سلیمانی، فضاهای ورزشی ما ۴۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: رویکرد ما در فعالیت‌های تربیت‌بدنی، تربیت عبدصالح از طریق ورزش است لذا کمبود تجهیزات نباید اهداف معلمان تربیت‌بدنی را تحت شعاع قرار دهد.

مدیر کل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش، اذعان کرد: نظارت بر گروه‌های آموزشی درس تربیت‌بدنی و بررسی روش‌های تدریس درس تربیت‌بدنی، پایش آمادگی دانش‌آموزان، از جمله مواردی است که در این دوره آموزشی به آن پرداخته می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار