کرمی در گفت‌وگو با پانا:

تخصیص بودجه به آموزش و پرورش نباید هزینه تلقی شود

لایحه بودجه هرسال متناسب با سیاست‌های برنامه تنظیم می‌شود/ عدالت آموزشی به بودجه نیاز دارد

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تخصیص بودجه به آموزش و پرورش نباید هزینه تلقی شود، گفت تخصیص بودجه به حوزه آموزش و پرورش نوعی سرمایه گذاری است.

کد مطلب: ۱۴۰۲۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تخصیص بودجه به آموزش و پرورش نباید هزینه تلقی شود

غلامحسین کرمی ضمن اشاره به مصوبات آموزشی برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: «تخصیص بودجه به آموزش و پرورش نباید هزینه تلقی شود، هزینه در این حوزه نوعی سرمایه‌گذاری است. اگر می‌خواهیم بقیه سازمان‌ها و دستگاه‌ها در کشور به درستی اداره شوند، باید آموزش و پرورش را به صورت ویژه دریابیم.»

وی به تخصیص ۱۵ درصد از بودجه عمومی کشور به آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و گفت: «چنانچه این بند در صحن علنی مجلس تصویب شود، لایحه بودجه بر حسب این برنامه نوشته خواهد شد و دولت مکلف است این میزان بودجه را به آموزش و پرورش اختصاص دهد.»

نماینده مردم بوشهر در خصوص عدالت آموزشی نیز بیان کرد: «مدارس بوشهر باید در طرح نوسازی آموزش و پرورش قرار گیرد. این ضعف آموزش و پرورش نیست، بلکه ضعفی در حوزه عدالت آموزشی است که به بودجه نیاز دارد.»

لازم به ذکر است؛ جلسات کمیسیون تلفیق جهت بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه به اتمام رسیده است و گزارش نهایی پیرو بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در تاریخ ۱۹ شهریور در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار