دانش‌آموز نخبه جهانی مشهدی:

استعدادها مسیر رشد و موفقیت را هموار می‌کند

مشهد(پانا)- دانش‌آموز نخبه مشهدی، ورودی پایه هفتم دبیرستان «شهید هاشمی نژاد۱» عنوان کرد استعداد و علاقه می‌تواند به انسان کمک کند تا برای پیشرفت و حرکت به سوی موفقیت گام بردارد.

کد مطلب: ۱۴۰۲۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
استعدادها مسیر رشد و موفقیت را هموار می‌کند

کارن سرشار، دانش آموز ۱۳ ساله مشهدی محصل در مدرسه امید و یکی از استعدادهای درخشان کشور، ورودی پایه هفتم در دبیرستان هاشمی نژاد ۱ مشهد به پانا گفت:« علاقه به کسب دانش بخصوص ریاضی از کودکی در سرشت و استعداد من بود و حمایت خانواده‌ام یکی از اساسی‌ترین عوامل موفقیت من به شمار می‌آید.»

این دانش آموز نخبه مشهدی حائز رتبه‌های برتر کشوری، آسیایی و جهانی تاکنون موفق به کسب بیش از ۷ رتبه برتر جهانی، آسیایی و کشوری در رشته ریاضی شده است؛ از جمله آنها می‌توان به رتبه اول آسیا و کشور و کسب نمره پرفکت اسکول در المپیاد ساسمو آسیایی، مدال طلا کشوری در مرحله مقدماتی و کسب مدال الماس و رتبه اول جهانی در مرحله فینال مسابقه wmi دعوت به ریاضی، نفر اول کشور، کسب مدال طلا و تنها طلای ایران در مسابقه بین المللی هندسه igc، نفر اول کشوری و قهرمان طلایی لیگ ریاضی کشور، نفر اول جهان و کسب نمره کامل در آزمون گاوس دانشگاه واترلو کانادا و دریافت بورسیه تحصیلی این دانشگاه و افتخارات دیگر اشاره کرد.

کارن سرشار در رابطه با سیر کسب موفقیت‌های اینگونه اظهار می‌کند:« من از کلاس دوم در آزمون‌های ریاضی شرکت می‌کردم؛ وقتی استعداد و علاقه‌ام به این زمینه را کشف و شکوفا کردم اشتیاق خاصی به این رشته در من ایجاد شد. حمایت پدر و مادرم برای حرکت در این مسیر و همت،تلاش و علاقه‌ام عوامل موثری در مسیر موفقیت من بوده است.»

دانش آموز نخبه ۱۲ ساله مشهدی ادامه داد:« راه حل من در مقابله با ناامیدی در مسیر سختی‌ها مقایسه حال حاضرم با گذشته یک سال گذشته من بود. هرگاه ناامید یا خسته می‌شدم به گذشته و سختی‌هایی فکر می‌کردم که در آن جایگاه گذرانده بودم و طی یکسال پیشرفت‌های بسیاری کسب کرده بودم، پس جایی برای ناامیدی وجود نداشت و من پرقدرت‌تر ادامه می‌دادم. به هم سن و سالانم می‌گویم اگر به هر رشته و شاخه‌ای از هر علم و هنر علاقه دارند و استعداد خود را در آن زمینه پیدا کرده‌اند به سمت و سویش بروند، استعدادها مسیر رشد ما هستند، ما نباید ناامید شویم فراز و نشیب و سختی در هر مسیری وجود دارد آن همت و تلاش ما است که در انتها رقم زننده‌ی آینده‌ای درخشان است.»

دانش آموز خبرنگار: فروغ الزمان چمن‌زاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار