با هدف شفاف‌سازی خدمات و امور مالی مرکز مشاوره توحید؛

نشست شورای اداری و مالی مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی توحید برگزار شد

تهران(پانا) - نشست شورای اداری و مالی مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی توحید، با هدف شفاف‌سازی خدمات و امور مالی این مرکز، با حضور سید احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش پایتخت و سایر اعضا در دفتر معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۰۱۵۵۸
لینک کوتاه کپی شد
نشست شورای اداری و مالی مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی توحید برگزار شد

با توجه به مستقل شدن مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی آموزش و پرورش، به منظور شفافیت خدمات روانشناختی این مراکز، برگزاری منظم نشست شورای اداری و مالی مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی و مراکز تابعه در مناطق در دستور کار قرار دارد.

در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد مرکز در برگزاری وبینارهای تخصصی همراه با راه اندازی طرح غربالگری سلامت روان دانش آموزان، طرح آسیب شناسی انصراف از تحصیل، راه اندازی و فعال سازی گروه همیاران مشاور، به روزرسانی سایت مشاوره مرکز مورد بررسی قرار گرفت.

طی این نشست، صورتجلسه مالی و تعرفه خدمات مختلف مرکز مشاوره توحید در سال ۱۴۰۲ مورد بررسی، بحث و تصویب قرار گرفت و زیر ساخت های مالی مرکز به شکل مبسوط تشریح و موانع روند بهبود عملکرد مالی این مرکز مشاوره، واکاوی شد.

همچنین با توجه به اهمیت محافظت از کودکان و نوجوانان در برابر مخاطرات سلامت روان و آسیب‌های اجتماعی، لزوم و ضرورت پایداری خط ۱۵۷۰ و تقویت مشاوره تلفنی مرکز استان، مورد تاکید معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران واقع شد.

شایان ذکر است؛ تسهیل در دسترسی سریع و به موقع دانش‌آموزان، کارکنان و اولیاء به خدمات راهنمایی و مشاوره تخصصی روان شناختی و مددکاری اجتماعی؛ واکنش سریع در فوریت‌های روانی- اجتماعی دانش‌آموزان؛ شبکه سازی ظرفیت‌های مشاوره ای، درمانی و مددکاری اجتماعی در آموزش و پرورش؛ کیفیت بخشی به خدمات با بهره‌گیری از متخصصان آموزش دیده در این برنامه؛ جامعیت بخشی به خدمات درمان و حمایت‌های اجتماعی مورد نیاز دانش‌آموزان از طریق رویکرد ائتلافی و سیستمی؛ پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های روانی - اجتماعی دانش‌آموزان از جمله اهداف تقویت مشاوره تلفنی خط ۱۵۷۰ است.

دانش آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار