معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

آمادگی ۱۰۰ مدرسه در استان برای اسکان زوار اربعین

کرمانشاه(پانا)ـ معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان از آمادگی ۱۰۰ مدرسه استان برای اسکان زوار اربعین خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۰۰۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی ۱۰۰ مدرسه در استان برای اسکان زوار اربعین

فردین یاوری با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی ظرفیت اماکن اقامتی آموزش و پرورش استان برای اسکان شبانه زوار اربعین در سال جاری نسبت به سال گذشته، افزود: هم اکنون ظرفیت اسکان شبانه ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از زوار اربعین در مدارس و مراکز اقامتی آموزش و پرورش استان فراهم است.

یاوری با بیان این‌که ۱۰۰ مدرسه در شهرستان‌های مسیر عتبات عالیات در سطح استان کرمانشاه برای اسکان زوار اربعین در نظر گرفته شده، گفت: در هر مدرسه ۱۲ کلاس درس برای اسکان زوار در نظر گرفته شده است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان این‌که مراکز اقامتی آموزش‌وپرورش هم برای اسکان زوار اربعین آماده شده‌اند، اظهارکرد: سه خانه معلم در شهر کرمانشاه با ظرفیت اسکان شبانه ۵۰۰ نفر آماده اسکان زوار اربعین هستند.

یاوری در ادامه اشاره‌ای هم به آماده کردن سه مجموعه ورزشی در هر کدام از شهرستان‌های مسیر تردد زوار در استان از سوی آموزش و پرورش برای اسکان اضطراری زوار داشت و بیان داشت: زوار در حالت معمول تمایلی به ماندن نداشته و ترجیح می‌دهند زودتر به سمت عتبات عالیات حرکت کنند، با این حال برای مواقع اضطراری آمادگی اسکان زوار در سطح بالا را در ورزشگاه‌ها داریم.

وی با بیان این‌که زوار فرهنگی و دیگر اقشار با مراجعه به خانه‌های معلم و مدارس اسکان داده می‌شوند و نیازی به رزرو از قبل ندارند، گفت: اولویت با اسکان فرهنگیان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار