زاهدی در گفت‌و‌گو با پانا تشریح کرد:

نقش نهضت سوادآموزی در کاهش بی سوادی در کشور

مدرسه‌محوری، معلم‌محوری، ارتباط با مساجد و نهادهای انقلابی در سند تحول بنیادین تصریح است

تهران (پانا) - یک عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت نهضت سوادآموزی همچون سنوات گذشته فعال بوده و از افزایش افراد بی‌سواد در سطح کشور، جلوگیری کرده است. 

کد مطلب: ۱۴۰۰۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
نقش نهضت سوادآموزی در کاهش بی سوادی در کشور

محمدمهدی زاهدی در گفت‌و‌گو با پانا در خصوص مصوبات کمیسیون آموزش مجلس در راستای ارتقای عدالت آموزشی، افزایش دسترسی افراد جامعه به خدمات آموزش و پرورش، گفت: «مجلس شورای اسلامی همواره در این خصوص نظارت داشته است. در راستای همین نظارت‌ها مشاهده کردیم که در برخی مناطق به دلایل مشکلات محلی با کمبود معلم مواجه هستیم؛ به عنوان مثال روستاهایی وجود داشته که دارای ۲ یا ۳ دانش‌آموز بوده و آموزش و پرورش نسبت به تأمین نیرو و معلم در آن مناطق با مشکل مواجه بوده است. مجلس نیز در مقطعی اجازه داد که تعیین خدمت وجود داشته باشد و با کمک تعیین خدمت از مؤسسات غیرانتفاعی کار را پیگیری و به‌انجام برسانند‌ که این کمک بسیار زیادی است به اینکه‌ دانش‌آموزان بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند.»

وی افزود: «نهضت سوادآموزی نیز همچون سنوات گذشته فعال بوده و از افزایش افراد بی‌سواد در سطح کشور، جلوگیری کرده است. در ایام کرونا، صداوسیما با تشویق مجلس پای کار آمد و کلاس‌های تلویزیونی ضمن سیستم شاد فعال شد. به کمک سایر دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی توانستیم تبلت در اختیار دانش‌آموزان مستضعف قرار بدهیم که برای تحصیل مجازی خود استفاده کنند. کمیسیون آموزش همواره از چنین برنامه‌هایی حمایت کرده است‌.»

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با انجام اقدامات مجلس نسبت به بهسازی مشارکت اجتماعی‌-تربیتی اولیاء، معلمان، نهادهای دولتی، مدارس دولتی و غیردولتی نیز تاکید کرد: «همه‌ این موارد در سند تحول بنیادین آمده است. مدرسه‌محوری، معلم‌محوری، ارتباط با مساجد، ارتباط با نهادهای انقلابی، حضور اولیاء در مدارس به عنوان کمیته اولیاء و مربیان، همه این موارد در سند تحول بنیادین تصریح است. دل ما نباید به این خوش باشد که هر روز در مجلس قانونی تصویب شود، بلکه در سند تحول بنیادین آمده، ابلاغ شده و دولت انجام داده است.»

دانش آموز خبرنگار: محمد امین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار