زاهدی در گفت‌وگو با پانا:

حقوق و بیمه معلمان در مدارس غیردولتی اصلاح می‌شود

با تصویب «طرح اصلاح قانون مدارس غیردولتی» وضعیت بیمه‌ای و حقوقی معلمان ساماندهی خواهد شد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه حساب‌های درآمدی مدارس غیردولتی شفاف می‌شود، گفت بیش از 90 درصد اشخاصی که در مدارس غیردولتی درس می‌دهند، وضع حقوقی و بیمه‌ای مطلوبی ندارند که در طرح اصلاح موادی از قانون مدارس غیردولتی به ساماندهی آنها توجه شده است.

کد مطلب: ۱۴۳۲۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
حقوق و بیمه معلمان در مدارس غیردولتی اصلاح می‌شود

محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با پانا در خصوص «طرح اصلاح موادی از قانون مدارس غیردولتی»، اظهار کرد: «مشکلاتی وجود دارد که با این طرح باید آن مشکلات رفع شود. یکی از مشکلات موضوع حقوق و مزایای پرسنل است که تاکنون یک روش ضابطه‌مند برای آن وجود نداشت. ما در این طرح روش پرداخت را ضابطه‌مند کردیم. به عنوان مثال قانون کار تصریح کرده که یک نفر باید در هفته 44 ساعت کار کند در صورتی که یک معلم ابتدایی نمی‌تواند 44 ساعت کار کند نهایتاً 24 ساعت درس می‌دهد. ما باید این را قانونمند کنیم که سازمان تامین اجتماعی 25 ساعت را به عنوان تمام وقت قبول کند.»

وی افزود: «برای معاونان و مدیران نیز ساعت‌های کاری مشخص شده است تا برای دریافت حقوق دچار مشکل نشوند.»

عضو کمیسیون آموزش مجلس به مشکلات بیمه‌ای معلمان اشاره کرد و گفت: «بیش از 90 درصد اشخاصی که در مدارس غیردولتی درس می‌دهند، وضع حقوقی خوبی ندارند و از نظر بیمه‌ای نیز وضعیت مطلوبی ندارند که در این طرح وضعیت بیمه نیز تعیین تکلیف شده است.»

زاهدی بیان کرد: «شفافیت نیز حائز اهمیت است به این معنا که سامانه‌ای تعریف شود و تمامی شهریه‌های دانش‌آموزی در آن سامانه ثبت شود و حساب‌های درآمدی مدارس شفاف شود. این شفافیت موجب می‌شود که دستگاه‌های نظارتی میزان شهریه را رصد کنند تا اجحافی به دانش‌آموزان نشود. همچنین موجب می‌شود نیروی انسانی مدارس در جریان درآمد آن مدرسه قرار بگیرد و به بهبود وضعیت کمک کند. بنابراین می‌توان گفت شفافیت موجب افزایش کیفیت خدمات‌دهی می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار