روانشناس و مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با پانا:

ویژگی‌های دانش‌آموزان موفق در پیشرفت درسی پیش‌خوانی است

کرج (پانا) - یکی از روانشناسان و مشاوران تحصیلی در البرز گفت یکی از ویژگی‌های دانش‌آموزان موفق در پیشرفت درسی، پیش‌خوانی است. دانش‌آموزان موفق می‌توانند با پیش‌خوانی یک پله از دوستان خود جلوتر باشند.

کد مطلب: ۱۴۰۰۶۱۳
لینک کوتاه کپی شد
ویژگی‌های دانش‌آموزان موفق در پیشرفت درسی پیش‌خوانی است

سمیه عربی، روانشناس و مشاور تحصیلی استان البرز در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «پیش‌خوانی یعنی مطالب درسی را قبل از تدریس معلم در کلاس درس از قبل روخوانی یا مروری روزنامه‌وار شود زیرا با این کار پیش‌زمینه‌ای از مطالب جدید را در ذهن خود خواهید داشت، هر چند مطالب را به طور کامل یاد نگرفته باشید. با این کار یک پله از دوستان خود که در برنامه‌ درسی خود پیش‌خوانی ندارند جلوتر هستید.»

او افزود:« با تدریس مطالب درسی توسط معلم، به دلیل آشنایی با مطالب بهتر یاد می‌گیرید و با دقت و تمرکز بیشتری به معلم توجه می‌کنید. با به‌کارگیری پیش‌خوانی، توانایی شما در یادگیری بالا می‌رود و موفقیت شما در فراگیری مطالب درسی دوچندان می‌شود.»

وی در رابطه با نحوه پیشخوانی ادامه داد:« برای پیش‌خوانی باید نکاتی را مدنظر قرار دهید. هنگامی که پیش‌خوانی می‌کنید سعی کنید نکات مهم را به خاطر بسپارید. مطالب را حفظ نکنید، اما با دقت بخوانید. با یک بار مرور مطالب، آن‌‌ها را بازیابی کنید و برای خود توضیح دهید.»

عربی تصریح کرد:« البته به یاد داشته باشید که زیاده‌روی نکنید! تابستان و تعطیلاتش می‌تواند توان بیشتری برای تلاش به شما ببخشد. در کنار پیش‌خوانی، به استراحت و تفریح نیز بپردازید تا ذهنتان آزرده نشده و انگیزه و انرژی لازم برای پیمودن ادامه مسیر را داشته باشید. در برنامه خود پارت‌هایی را برای تفریحات مورد علاقه و استراحت در نظر بگیرید.»

وی در پایان بیان کرد:« برای پیش‌خوانی دروس طی هر روز، از دروس سخت‌تر شروع کنید. اگر در ساعات ابتدایی روز، مطالعه دروس سخت‌تر را به پایان برسانید، انگیزه و انرژی بیشتری برای ادامه روز خواهید داشت. بالعکس، اگر ابتدا دروس ساده‌تر را مطالعه کنید، فکر کردن به این‌که باید با وجود خستگی به سراغ مطالعه یا پیش‌خوانی درسی بروید که هم دشوار هستند و هم علاقه چندانی به آن‌ها ندارید، شما را آزرده خاطر خواهد کرد.»

دانش آموز خبرنگار: غزل کشاورز نوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار