معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ:

ایجاد تصادف ساختگی و کلاهبرداری از خودروهای گران قیمت

تهران (پانا) - معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ عنوان کرد امروزه افرادی با ایجاد تصادف ساختگی با خودروهای گران قیمت و شاسی بلند اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از رانندگان این خودرو‌ها می‌کنند.

کد مطلب: ۱۳۹۸۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد تصادف ساختگی و کلاهبرداری از خودروهای گران قیمت

سرهنگ احسان مومنی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با حضور در یک برنامه رادیویی در مورد جرائم منجر به تصادف ساختگی بیان داشت: کلاهبرداران در شیوه جدید با ماشین‌های سبک به ماشین‌های لوکس و گران قیمت می‌زنند و گاها به دلیل عجله رانندگان خودرو‌های گران قیمت، بدون حضور پلیس و ثبت تصادف خساراتی بالغ بر ۱۰ میلیون به کلاهبرداران پرداخت می‌شود.

وی افزود: شهروندان باید مراقب این شیادان باشند و در صورت بروز تصادف با پلیس ۱۱۰ برای بررسی صحنه تماس بگیرند تا جلوی این چنین کلاهبرداری‌هایی گرفته شود.

مومنی با اشاره به اینکه در شهر تهران روزانه یک هزار و ۷۰۰ مورد خبر تصادف اعلام می‌شود که ۲۰۰ مورد از این تصادفات منجر به کروکی می‌شود اظهار داشت: اگر افسر کارشناس در زمان حضور در صحنه دقت کامل داشته باشد می‌تواند اقدام مجرمانه کلاهبرداران را در نطفه خفه کند و ساختگی بودن تصادف را شناسایی کند.

وی افزود: مهمترین مشکل این است که در حال حاضر بر اساس قانون، تصادفات زیر ۲۰ میلیون تومان نیاز به کروکی ندارد و شرکت‌های بیمه موظف به پرداخت خسارات بدون کروکی هستند و دیگر افسران در تمام تصادفات حاضر نیستند که با توجه به این موضوع می‌طلبد که شرکت‌های بیمه با تقویت خود تحقیقات لازم را جهت ساختگی نبودن تصادف انجام دهند ولی متاسفانه گاها دیده شده که افراد با شرکت‌های بیمه هماهنگ هستند و به طور ساختگی خسارت خود را دریافت می‌کنند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: تصادف ساختگی و سوءاستفاده از شرکت‌های بیمه از سالیان قبل بوده و هر زمان که وضعیت معیشت و اقتصادی مردم بد شده و بیکاری و تورم و اعتیاد افزایش داشته تعداد صحنه سازی‌ها و تصادفات ساختگی بیشتر شده است.

وی ایجاد سامانه یکپارچه حوادث ترافیکی و الحاق پلیس، پزشکی قانونی، قوه قضاییه، اورژانس، بیمارستان و شرکت‌های بیمه‌ای و ... را راهکاری موثر برای کاهش تصادفات ساختگی عنوان کرد و بیان داشت: با ایجاد این سامانه که توسط پلیس شروع شده است آمار تصادفات ساختگی بسیار کاهش خواهد یافت.

مومنی اظهار داشت: قبل از سال ۹۵ قانون محکمی برای برخورد با افراد کلاهبردار وجود نداشت ولی با تصویب قانون اجباری شخص ثالث در سال ۹۵، ماده ۶۱ و ۶۲ این قانون برخورد با مجرمان و کلاهبرداران را راحت کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه کلاهبرداران مداوم شیوه‌های کلاهبردی خود را تغییر می‌دهند و پلیس نیز به دنبال شناسایی شیوه‌های جدید کلاهبرداران است ادامه داد: پلیس راهور در زمینه شناسایی و جلوگیری از ایجاد تصادفات ساختگی اقداماتی از جمله آموزش کارشناسان در بحث شناسایی افراد کلاهبردار، حضور افسران در شرکت‌های بیمه‌ای و آموزش علت‌های تصادف به کارشناسان بیمه و .. را دست اجرا دارد.

مومنی بیان داشت: یکی از اقدامات موثر پلیس در این زمینه شناسایی افرادی است که بیشتر از سه بار در سال تصادف داشته‌اند، و پس از شناسایی این رانندگان در صورتی که راننده پر خطری بوده و ضعف آموزش داشته باشند به کلاسهای آموزشی پلیس و به شرکت بیمه برای دریافت مبلغ بیشتر بیمه معرفی می‌شوند و در صورتی که کلاهبردار باشند برای آنها تشکیل پرونده و به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: دلیل اینکه تعداد تصادفات ساختگی روز به روز افزایش می‌یابد ضعیف عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای و عدم حضور آنها در محاکم قضایی به عنوان شاکی برای جلوگیری از این نوع تصادفات است که لازم است در این موضوع شرکت‌های بیمه‌ای ورود کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار