فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی شهرستان رباط‌کریم:

اردوهای راهیان‌نور دانش‌‌آموزی، یک مدرسه انسان‌سازی است

رباط‌کریم (پانا)_فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی شهرستان رباط‌کریم، اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی را یک مدرسه انسان‌سازی دانست و گفت که درس‌هایی که راهیان نور می‌دهد در هیچ کلاس درسه ای وجود ندارد.

کد مطلب: ۱۳۹۸۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای راهیان‌نور دانش‌‌آموزی،  یک مدرسه انسان‌سازی است

افتتاحیه اردوی راهیان نور با حضور جناب سرهنگ اصغر شهیری فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) شهرستان رباط‌کریم، مهدی حسینی رئیس آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم، محسن رحیمی معاون شهردار شهرستان رباط‌کریم، سرگرد علیرضا کامیاب جانشین فرمانده سپاه شهرستان رباط‌کریم، یاسر معبودی مدیر کاروان راهیان نور و حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی امام جمعه شهرستان رباط‌کریم در اداره آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم با حضور دختران و پسران عازم به این اردو‌ها به صورت جداگانه برگزار شد.

علیرضا بیک‌محمدی کارشناس مسئول سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم در حاشیه این مراسم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا با اشاره به کارکرد اردوی راهیان‌نور دانش‌آموزی در دانش‌‌آموزان بیان کرد:«بسیار مهم است که دانش‌‌آموزان چه کوله باری را با خود به همراه آوردند و چه ره‌یافتی را از این اردو به مدارس خود می‌برند.»

وی هدف این اردو‌ها را اینگونه بیان کرد:«روایتگری سلحشوری، رشادت‌ها و افتخار آفرینی تک تک شهدا از جمله دستاوردهای اردوی راهیان‌نور است. هدف این اردو به تصویر کشیدن رشادت‌ها و سلحشوری‌های شهدا است. دانش‌‌آموزان باید بدانند که برای اینکه وجبی از خاک وطن به دست بیگانه نیوفتد، شهدا از جان خود گذشتند.»

بیک‌محمدی در ادامه با اشاره به اینکه مخاطب اردو‌های راهیان‌نور دانش‌آموزی متوسطه دوم هستند، اظهار کرد:« شهرستان رباط‌کریم این اردو را در دو دوره برگزار کرد و مجموعا ۱۲ مدرسه و ۳۰۰ دانش‌‌آموزان را به این اردو‌ها اعزام کرد و ان‌شاءالله این اردو‌ها ادامه خواهد داشت.»

کارشناس مسئول سازمان دانش‌آموزی اداره آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم با اشاره به برنامه‌های این اردو افزود:«یادمان روایت فتح، دهلاویه شهادت شهید چمران، اندیمشک، دوکوهه، یادمان فتح‌المبین و هویزه جمله برنامه‌هایی است که دانش‌‌آموزان از آنها بازدید می‌کنند.»

همچنین اعظم کریمی فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی شهرستان رباط‌کریم در تشریح نحوه اجرای اردوی راهیان‌نور عنوان کرد:« در ابتدا ثبت‌نام‌ها را در اداره آموزش و پرورش انجام دادیم و هر مدرسه‌ای که علاقمند بود، ۳۳ نفر دانش‌آموز را به ما معرفی کرد.این اردو به همت تمامی واحد‌های آموزش و پرورش شهرستان رباط‌کریم و سپاه امام حسن مجتبی (ع) شهرستان رباط‌کریم و مخصوصاً واحد اردویی اداره برگزار شد.»

کریمی در خصوص هدف اردو راهیان نور، ذکر کرد:«هدف این است که تلاش کنیم تا دانش‌‌آموزان درس ایثار و از خود گذشتگی را از جبهه‌های مقاومت و یادمان‌ها یاد بگیرند. شهدا درس بزرگی می‌دهند .هر شهید برای خود یک صفحه روزگار است.دانش‌آموزان باید بدانند که با شهدا پیشرفت کنند. درس‌هایی که راهیان‌نور می‌دهد‌، در هیچ کلاس مدرسه‌ای وجود ندارد. راهیان‌نور خود یک مدرسه انسان‌سازی است.»

فرمانده بسیج دانش‌آموزی درباره روند این اردو نسبت به قبل تاکید کرد:«اجرای اردوی راهیان‌نور قبل از کرونا خیلی بهتر بود و دانش‌آموزان بیشتری می‌توانستند شرکت کنند. ولی در شرایط کرونا اردوی راهیان‌نور دانش‌آموزی کنسل شد و اردو‌ها را به تازگی با تعداد کمتری شروع کردیم. تعداد دانش‌‌آموزان در رده‌های بعدی اردو‌های معنوی و افلاکی بیشتر می‌شوند.»

مهدی اکرمی راوی ۸ سال دفاع مقدس و راوی باغ موزه دفاع مقدس تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار پانا درباره هدف اردوی راهیان‌نور دانش‌‌آموزی بیان کرد:«یاد‌ شهدا ،رزمندگان و ایثارگران از جمله اهداف اردو‌های راهیان‌نور است.دانش‌آموزان در این اردو قطره‌ای از اقیانوس سختی‌های رزمندگان را می‌بینند و احساس می‌کنند.»

اکرمی در ادامه ضمن بیان اینکه این اردو تا چه اندازه به شناخت بیشتر شهدا توسط دانش‌آموزان کمک می‌کند ،گفت:«لزوم شناخت شهدا در اردو راهیان‌نور به این بستگی دارد چگونه برای دانش‌آموزان تبیین و روایت شود. بیشتر روایات جبهه جنگ در رسانه‌ها و فضای‌مجازی گفته‌ نمی‌شود، راویان در این اردو دانش‌‌آموزان را با حقایق رو به رو می‌کنند و این روایت ها سینه به سینه منتقل می‌شوند.»

وی گفت:«راویان‌ با روایت ابعاد مختلف ایثارگری رزمندگان به دانش‌‌آموزان توضیح می‌دهند که ما پیشرفت در زندگی را مدیون شهدا و رزمندگان هستیم، که ۸ سال در جبهه‌های جنگ با دشمنان جنگیدند.»

مهدی اکرمی در پایان با اشاره به سابقه رزمندگی خود تصریح کرد:«سه سال در جبهه بودم و سه بار زخمی شدم. و در ادامه امیدوارم که این اردو با استقبال دانش‌‌آموزان استمرار پیدا کند.»

دانش‌آموزخبرنگار: بهار افراسیابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار