حضور دانش‌آموزان بهارستان در مسابقات علمی -پژوهشی پژوهش‌سراهای کشور

بهارستان یک (پانا) - دانش‌آموزان پژوهش‌‌سراهای دانش‌آموزی ناحیه یک بهارستان در مسابقات علمی -پژوهشی، به رقابت پرداختند.

کد مطلب: ۱۳۹۸۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد
حضور دانش‌آموزان بهارستان در مسابقات علمی -پژوهشی پژوهش‌سراهای کشور

چهارمین دوره مسابقات علمی - پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی با 11 گرایش و با هدف گسترش فرهنگ تحقیق، پژوهش و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزی کشور برگزار شد و دانش‌آموزان پژوهشسرای شهید احمدی روشن ناحیه یک بهارستان در این مسابقات به رقابت با رقبا پرداختند.

محمد دانش، مدیر قطب استانی علوم فناوری نانو شهرستان‌های استان‌تهران در گفت‌وگو با پانا، ضمن توضیح در خصوص مسابقات علمی_پژوهشی پژوهشسراهای دانش‌آموزی، بیان کرد:«مسابقات علمی_پژوهشی پژوهشسراهای دانش‌آموزی در یازده محور، هرساله در حال برگزاری‌ هستند که این مسابقات شامل سلول‌های بنیادی، زیست‌‌فناوری، نانو فناوری، انرژی‌های نوری، حمل‌ونقل و رباتیک می‌شوند؛ همچنین مسابقات علمی_پژوهشی پژوهشسراهای دانش‌آموزی، در چندین محور کدنویسی برگزار می‌شود که محور کدنویسی وب، محور الگوریتم و محور پایتون از جمله محور‌های این مسابقات هستند.»

مدیر قطب استانی علوم فناوری نانو شهرستان‌های استان‌تهران در ادامه توضیحات خود شرح داد:« این مسابقات هرساله در راستای پرورش ایده‌های دانش‌آموزان و شناسایی استعداد‌های برجسته در زمینه‌های مختلف علمی برگزار می‌شود؛ دانش‌آموزانی که بتوانند از این مرحله عبور کنند، به مرحله کشوری می‌رسند که در این مرحله تائیدیه‌ علمی از جانب معاونت فناوری ریاست جمهوری به آنان اهدا می‌شود که دانش‌آموزان برگزیده می‌توانند از این مدارک در پذیرش دانشگاه‌های خاص استفاده کنند.»

دانش در ارتباط با سطح این مسابقات خاطرنشان کرد:«این مسابقات در سطوح بسیار بالا برگزار می‌شود؛ بطوری که دانش‌آموزان سراسر استان تهران در این مسابقات شرکت کرده و هر ساله از هر قطب استانی، معمولا بین ۶۰ الی ۱۰۰ اثر برجسته ارائه می‌شود که درصورت تایید توسط کارشناسان، به مرحله بعدی راه می‌یابند.»

مدیر قطب استانی علوم فناوری نانو شهرستان‌های استان‌‌تهران، در اشاره به تاثیر این مسابقات بیان کرد:« این مسابقات می‌توانند به ارتقاء سطح علمی دانش‌آموزان کمک بسیاری کنند، علاوه بر این به دلیل رقابتی که میان دانش‌آموزان وجود دارد، قطعا در نهایت نتیجه خوبی پدید خواهد آمد که بهبود عملکرد دانش‌آموزان و تمرین و ممارست آنان برای قرارگیری در بهترین موقعیت‌ها را در پی خواهد داشت.»

وی همچنین، ضمن اشاره به ارتباط محور کدنویسی با هوش‌‌مصنوعی اذعان کرد:« محور کدنویسی و محور هوش‌مصنوعی با هم ارتباط مستقیم دارند، بطوری که کدنویسی سلاح غلبه بر هوش‌ مصنوعی است؛ در حال حاضر جهان به سمت هوش‌مصنوعی قدم برمی‌دارد، بنابراین هر چه بیشتر در این زمینه آگاهی کسب کنیم، می‌توانیم در سطوح بین‌الملل نیز بهتر بدرخشیم.»

دانش در پایان سخنان خود مطرح کرد:« شعار ما به دانش‌آموزان بصیرت در حرفه کدنویسی می‌باشد که البته با وجود این شرایط که جهان به سمت هوش‌ مصنوعی متمایل شده است، کد نویسی یکی از بهترین راه‌ها برای درآمدزایی و پیشرفت می‌باشد.»

دانش‌آموز خبرنگار: رقیه جوادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار