رئیس اداره حقوقی، املاک و حمایت قضایی آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران:

قانون اساسی یک میثاق ملی است

بهارستان یک (پانا) - رئیس اداره حقوقی، املاک و حمایت قضایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران قانون اساسی را یک میثاق ملی خواند که توجه به آن الزام‌آور است.

کد مطلب: ۱۴۰۰۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
قانون اساسی یک میثاق ملی است

جلسه شورای معاونین ناحیه یک بهارستان با حضور رئیس اداره حقوقی، املاک و حمایت قضایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به عنوان معین ناحیه یک بهارستان در سطح استان در سالن شهید درهم‌پور برگزار شد.

آیت اصلانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک‌ بهارستان در ابتدای این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت اربعین حسینی، آرزوی کسب شعور حسینی برای تمامی مسلمانان جهان کرد و ادامه داد: شعور حسینی بزرگترین نعمتی است که خداوند به بندگان خود اعطا می کند.

وی در ادامه با اشاره به نشست فصلی مدیران گفت: نشست فصلی بسیار خوبی را گذراندیم که با حضور فرامرز تاجیک، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات برپا شد و در آن از ابتدای مدرسه تا تمامی امکانات مدرسه و نیازهای مدیریتی مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در این جلسه رفیق مصطفایی، رئیس اداره حقوقی، املاک و حمایت قضایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران ضمن تقدیر از زحمات شورای معاونین ناحیه یک بهارستان عملکرد این منطقه را در سطح استان بسیار درخشان ارزیابی کرد.

وی در ادامه با اشاره به نقش واقعه کربلا در قانون اساسی خاطرنشان کرد: قانون اساسی یک میثاق ملی است که باید توجه خاصی به آن داشته باشیم، جزو معدود قانون های اساسی هستیم که کلمات ملت و مردم را در قانون خود گنجانده‌ایم. برای مثال قانون امر به معروف و نهی از منکر از این اصل بسیار بهره می‌برد و اشاره مستقیمی به وقایع کربلا دارد. اگر اکنون در کنار هم ایستاده ایم دو اصل مهم حکمرانی یعنی اصول نظارت و پاسخگویی را باید رعایت کنیم.

وی نظارت پیشینی، نظارت حین انجام کار و نظارت پسینی را در امور مختلف بسیار الزامی دانسته و ادامه داد: همیشه باید یک خود محدودیتی و نظارت بر کارهای خود داشته باشیم تا بتوانیم به رشد مجموعه کمک کنیم. کار خوب ناحیه یک بهارستان در برگزاری جلسات شورای معاونین در داخل مدارس، مثال بارز نظارت همگانی است که با حضور در مدارس می توان از نزدیک با شرایط آن محیط آشنا شد و به بررسی بهتر امور منتج می‌شود.

مصطفایی در ادامه با تاکید بر اصل مردم داری، رعایت حق‌الناس را برای حکمرانان یک اصل حیاتی دانسته و گفت: در صورتی‌که این اصل توسط مدیران ما رعایت شود اکثر موانع مدیریتی برطرف شده و در امر حکمرانی مردم را کنار خود دیده و از حمایت های آنها می توانیم بهترین استفاده را داشته باشیم.

خبرنگار: رضا نیکجوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار