رئیس مجلس دانش‌آموزی در گفت‌وگو با پانا:

دهه‌ هشتادی‌ها آینده‌سازان ایران اسلامی هستند‌

کارگروه‌های جداگانه‌ای برای تحقق وظایف محول‌شده وزیر آموزش و پرورش به مجلس دانش‌آموزی تشکیل شده است

تهران (پانا) - رئیس مجلس دانش‌آموزی کشور با اشاره به نقش موثر دهه‌ هشتادی‌ها در تشکل‌های دانش‌آموزی‌ گفت‌ در جهت تحقق وظیفه‌های محول‌شده از سوی وزیر آموزش‌و‌پرورش، توجیه دانش‌آموزان و نمایندگان صورت گرفت و نمایندگان در مرحله پژوهش‌های اولیه هستند.

کد مطلب: ۱۳۹۷۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
دهه‌ هشتادی‌ها آینده‌سازان ایران اسلامی هستند‌

علیرضا خدابنده‌لو در گفت‌وگو با پانا ‌به تدوین سند دوره یازدهم مجلس دانش‌آموزی با عنوان «ارائه آموزش‌های اثربخش و مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان» اشاره کرد و گفت: ‌«در جهت تدوین سند دوره یازدهم، کارگروهی تشکیل شد که تشکیل‌دهنده آن هیات‌رئیسه دائم مجلس و هیات‌رئیسه کمیسیون‌ها هستند و مجموع اعضای این کارگروه ۲۲ نفر است که مسئولیت تدوین سند دوره یازدهم را به عهده دارند. سند این دوره از مجلس‌ دانش‌آموزی‌‌‌، باید در مدت ۶ ماه یعنی نهایتا تا روز اختتامیه مجلس تدوین و توسط نمایندگان تصویب شود و به دست وزیر ‌آموزش و پرورش برسد.»

‌رئیس مجلس دانش‌آموزی به برخی از فعالیت‌های این دوره از مجلس دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: «با همکاری و همراهی اعضای هیات رئیسه دائم مجلس دانش‌آموزی، تاکنون توانسته‌ایم با برگزاری ۲ جلسه حضوری و ۴ جلسه مجازی جهت پیگیری مسائل موجود، مصوباتی را به مرحله اجرا برسانیم.»

ماموریت اجرای دو وظیفه مهم را به مجلس دانش آموزی محول کرده‌‌اند

وی با بیان اینکه در این دوره از مجلس دانش‌آموزی، وزیر آموزش‌و‌پرورش ماموریت اجرای دو وظیفه مهم را به مجلس محول کرده‌اند عنوان‌ کرد: «وظیفه اول، تحلیل برنامه‌های پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی است که توانستند با ارائه این برنامه‌ها، رأی اعتماد نمایندگان را کسب کنند. همچنین وزیر آموزش‌و‌پرورش در روز افتتاحیه این دوره از مجلس، کتابچه‌ای که شامل ۸ برنامه پیشنهادی خودشان بود را به مجلس تقدیم و نمایندگان را مکلف به بررسی و تحلیل آن کردند و خواستار ارائه نظر نمایندگان در قالب‌های تعیین‌شده شدند. ‌دومین وظیفه محول شده هم،‌ بازنگری‌ در کتب آموزشی است.»

رئیس مجلس دانش‌آموزی کشور در ادامه اقدامات شاخص انجام‌شده در این‌دوره را بیان کرد و گفت: «در جهت تحقق وظیفه‌های‌ محول شده از سوی وزیر آموزش‌و‌پرورش،‌ توجیه دانش‌آموزان و نمایندگان صورت‌ گرفت و برای هر کدام از وظایف، کارگروه‌های ویژه‌ای به‌صورت جداگانه‌ تشکیل شد و در حال حاضر نمایندگان در مرحله پژوهش‌های اولیه هستند.»

وی افزود: «در این دوره از مجلس دانش‌آموزی، با همکاری اعضا‌ در تلاش هستیم تا بتوانیم به‌صورت ویژه از ظرفیت تمام دانش‌آموران توانمند استفاده کنیم. در همین راستا دو ‌گروه جزئی‌‌تر به‌صورت جداگانه تشکیل داده‌ایم که ‌گروه اول برای صدور بیانیه‌ها تلاش می‌کند و ‌گروه دوم، ‌‌گروه رسانه و تبلیغات است.»

خدابنده‌لو در پایان، دهه هشتادی‌ها را آینده‌سازان ایران اسلامی دانست و گفت: «به‌عنوان یک دانش‌آموز، به آینده‌ای روشن امید دارم و مطمئنم که دهه‌هشتادی‌ها به‌عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی با امید به آینده، همکاری و مشورت، صاحب دستاوردهای بزرگی در زمینه‌های علمی، فناوری، فرهنگی، ورزشی و... خواهند شد. همچنین از نوجوانان ایرانی دعوت می‌کنم تا با حضور موثر خود و همکاری با تشکل‌های دانش‌آموزی، نقش موثری در ساخت فردایی‌ بهتر داشته باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار