مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین حسینی(ع) در قم اعلام کرد؛

خادمان دانش‌آموز مسئول پذیرش و راهنمایی زائران اربعین شدند

قم پذیرای ۴۰۰ هزار زائر اربعین حسینی است

قم (پانا) - مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین حسینی استان قم با بیان اینکه بیش از 2000 خادم برای ایام اربعین ثبت نام کرده‌اند، گفت بخشی از خادمان، دانش‌آموزان هستند که مسئولیت پذیرش و راهنمایی زائران اربعین را برعهده دارند.

کد مطلب: ۱۳۹۷۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
خادمان دانش‌آموز مسئول پذیرش و راهنمایی زائران اربعین شدند

مهدی قربانی کرم، مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین استان قم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به صف کردن مسئولان، ثبت نام از خادمان، جمع آوری نذورات و گسترده شدن خدمات در اربعین از جمله ماموریت ها و چالش های بزرگ این کمیته است.

وی افزود: نوع نگرش و استقبال مسئولان از حرکت مردمی اربعین در استان همانند دوران دفاع مقدس است و رسانه ها سهم بسزایی در همسو کردن نگرش ها و همراه کردن مسئولان دستگاه ها دارند.

قربانی کرم عنوان کرد: بحمدالله همکاری و مساعدت بسیار خوبی از سوی استاندار وقت با قرارگاه مردمی اربعین صورت گرفت و پس از تغییر و تحول اخیر نیز تاکنون 6 جلسه با سرپرست استانداری در خصوص مسائل قرارگاه اربعین داشته ایم.

وی با اشاره به سابقه فعالیت قرارگاه مردمی اربعین استان قم گفت: این قرارگاه از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در راستای خدمت‌رسانی به زائرین امام حسین(ع) آغاز ‌کرد و از ابتدای فعالیت تا سال ۱۳۹۹ در مصلای قدس قم به خدمت‌رسانی به زائرین اباعبدالله (ع) پرداخت.

مسئول کمیته مردمی قرارگاه اربعین استان قم گفت: در سال‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ با توجه به گستردگی شیوع کرونا، تصمیم گرفتیم رویکرد قرارگاه را به انجام کارهای فرهنگی، توزیع بسته‌های معیشتی و...‌تغییر دهیم؛ اما بلافاصله بعد از آرام شدن ویروس کرونا در کشور، تصمیم بر این شد بار دیگر در موضوع خدمت‌رسانی به زائرین امام حسین(ع) مشغول شویم و در سال 1401 به مسجد مقدس جمکران انتقال یافتیم.

قربانی‌کرم خاطر نشان کرد: امسال برای هشتمین سال در خدمت زائرین امام حسین(ع) خواهیم بود؛ قم امروز به عنوان بزرگترین حسینیه سیدالشهدا(ع) میزبان زائرین سراسر کشور است و واقعیت این است که قم چند سالی می‌شود که به عنوان عمود اول از روزهای ابتدایی ماه صفر میزبان زائرین است.

مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین استان قم خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌‌ها و اقدامات انجام شده هر زائری که وارد استان می‌شود، پیامکی حاوی لینک سایت قرارگاه مردمی اربعین به وی ارسال خواهد شد.

وی بیان کرد: زائرین بعد از ثبت نام در سایت، به اولین موکب دارای ظرفیت که در نزدیکی زائر مستقر شده هدایت می‌شوند. در این سامانه نیازمندی‌های افراد جانمایی شده است؛ در صورتی که پیامک به زائرین عزیز ارسال نشد، می‌توانند با تلفن ۰۹۹۰۳۳۴۱۱۲۰ به صورت ۲۴ ساعته ارتباط برقرار کرده و یا عدد ۸۲ را به سامانه ۳۰۰۰۱۵۱۵ ارسال کنند.

مسئول کمیته مردمی ستاد اربعین استان قم اظهار کرد: هدف‌گذاری در اربعین ۱۴۰۲ میزبانی از ۴۰۰ هزار زائر است، مجموعه قرارگاه مردمی اربعین استان آمادگی پذیرش روزانه ۱۵ هزار زائر را دارد.

وی همچنین از آمادگی این کمیته برای دریافت کمک های مردمی خبر داد و گفت: خیرین عزیزی که می‌خواهند نذورات خود را به قرارگاه مردمی اربعین ارسال کنند، نذورات نقدی خود را به شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۲۴۳۴۰۰۷ واریز کنند.

وی افزود: سایر خیرینی که نذورات خود را به صورت غیرنقدی اهدا می‌کنند، همکاران ما در ستاد فرماندهی قرارگاه اربعین واقع در بلوار محمدامین(ص)، کوچه ۳ فرعی ۴ پلاک‌ ۱۲ شبانه روز مستقر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار