دختر برنزی وزنه‌برداری ایران از اندیشه فتح قلل جهان و المپیک می‌گوید؛

دختر تاریخ‌ساز ایران؛ از فتح قله جهانی بدنسازی تا برد نقره در پیکار با فولاد سرد‌

قدردان مدیریت آموزش‌و‌پرورش و ‌معلمان خود ‌برای رسیدن به مدارج تحصیلی و افتخارآفرینی‌های ورزشی هستم

تهران (پانا) - دختر برنزی تیم ملی وزنه‌برداری زنان ‌ایران گفت‌ فدراسیون وزنه‌برداری برای ‌زنان شرایط مطلوبی را فراهم کرده است و در مراحل مختلف اردو امکانات خوبی را در اختیار وزنه‌برداران دختر قرار داده است.

کد مطلب: ۱۳۹۶۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
دختر تاریخ‌ساز ایران؛ از فتح قله جهانی بدنسازی تا برد نقره در پیکار با فولاد سرد‌

مهدی خزایی - وزنه‌برداری زنان رشته نوپایی در سیمای ورزش کشور در میدان نبرد با فولاد سرد است. وزنه‌برداران زن ایران با درخشش در میادین بین‌المللی نشان دادند که مدال‌های آسیایی و جهانی دور از دسترس نیست و می‌توانند مدال‌های رنگارنگ وزنه‌برداری زنان را به آلبوم افتخارات کشور اضافه کنند.

تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران در سال ۱۳۹۶ تشکیل شد و مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۸ اولین آوردگاه نبرد وزنه‌برداری با فولاد سرد بود. نخستین بار از پیراهن تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران منطبق با موازین اسلامی و ملی در این رقابت‌ها رونمایی شد.

زنان وزنه‌بردار ایران سال ۲۰۱۸ در مسابقات نوجوانان آسیا به میزبانی ازبکستان شرکت کردند و اثری ماندگار را در تالار پر‌افتخار ورزش کشور به ثبت رساندند و سا‌ل ۲۰۱۹ در رقابت‌های قهرمانی آسیا به میزبانی چین به‌روی تخته رفتند، از آن زمان تا امروز در مسیر نبرد با فولاد سخت توانستند با غیرت ایرانی قله مرتفع وزنه‌برداری زنان را فتح کنند.

ریحانه کریمی یکی از بانوان موفق ایران زمین است که قبل از رویارویی با فولاد سرد، قهرمان مسابقات فیتنس مستریونیورس جوانان جهان سال ۲٠۲۲ و دارنده مدال برنز رقابت‌های قهرمانی آسیا بوده است. در ادامه گفت‌وگوی پانا با این بانوی موفق کشورمان را می‌خوانید:

پانا - در آغاز این گفت‌وگو ضمن خداقوت خدمت شما و همه ملی‌پوشان تیم ملی وزنه‌برداری زنان؛ مایلیم نخست خودتان را به مخاطبان که بیشتر قشر نوجوان، جوان و دانش‌آموز هستند معرفی کنید؟

کریمی: بنده ریحانه کریمی هستم، ۱۸ ساله از شهر مشهد استان خراسان رضوی و در رشته تربیت‌بدنی تحصیل می‌کنم.

دلیل انتخابم برای تحصیل در رشته تربیت‌بدنی پیمودن مسیر ورزش با محوریت تخصص است و دنبال کسب مدارج بالای تحصیلی و عناوین قهرمانی در میادین بین‌المللی هستم.

طلای مسابقات فیتنس یونیورس مستر جوان جهان را در کارنامه دارم

پانا - اولین قدم ورود به میدان حرفه‌ای ورزش را با فعالیت در چه رشته‌ای برداشتید و چه عناوین کشوری ‌یا بین‌المللی را قبل از ورود به رشته وزنه‌برداری به‌دست آوردید؟

کریمی: بنده قبل از ورود به میدان نبرد با فولاد سرد به‌طور حرفه‌ای در رشته جودو فعالیت کردم و طلای کشوری را در کارنامه خود دارم. همچنین عضو تیم ملی جودو نوجوانان و جوانان بودم و به‌خاطر ‌شرایطی، ‌مسیر قهرمانی وزنه‌برداری را انتخاب کردم.

مدتی هم در رشته بدنسازی فعالیت داشتم و مدال طلای مسابقات فیتنس یونیورس مستر جوان که در سال ۱۴۰۱ برگزار شد را نیز در کارنامه ورزشی خود تا قبل از ورود به رشته وزنه‌برداری دارم.

سه مدال طلای مسابقات استانی وزنه‌برداری را دارم

پانا - چرا با این همه افتخار‌آفرینی‌ها در جودو و بدنسازی به میدان قهرمانی وزنه‌برداری قدم برداشتید؟

کریمی: بنده دنبال رشته ورزشی المپیکی بودم تا بتوانم در میدان‌های جهانی و المپیک حضور پیدا کرده و برای کشور و ملت عزیز ایران افتخارآفرینی کنم و به همین دلیل رشته وزنه‌برداری را انتخاب کردم.

گام اول در رشته وزنه‌برداری را با شرکت در مسابقات استانی استارت زدم.

بنده با کسب سه مدال طلا در مسابقات استانی با نظر کادر فنی عضو تیم ملی نوجوانان و جوانان شدم و تا به امروز در عضویت تیم ملی وزنه‌برداری بانوان هستم.

رکوردار حرکت یک‌ضرب با وزنه ۸۱ کیلوگرم‌

پانا - شاهد افتخارآفرینی‌های وزنه‌برداران دختر ایران اسلامی در میدان مسابقات آسیایی یه میزبانی هند بودیم و با کسب پنج مدال طلا افتخاری بزرگ را در تاریخ ورزش کشور با غلبه بر فولاد سرد رقم زدید، سطح این مسابقات چطور بود؟

کریمی: سطح مسابقات بالا بود و رقبا همه برای قرار گرفتن بر روی سکوی قهرمانی به روی تخته می‌رفتند. بنده در این مسابقات در دسته ‌۵۹ کیلوگرم در حرکت یک‌ضرب رکورد ۸۱ کیلوگرم را ثبت و برنز این رقابت‌ها را کسب کردم.

بنده در پایان حرکت دو‌ضرب مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا نیز با مهار وزنه ۱۰۷ کیلوگرم به مدال نقره و در مجموع توانستم مدال برنز را تصاحب کنم.

فدراسیون وزنه‌برداری برای زنان شرایط مطلوبی را فراهم کرده است

پانا -‌ حمایت‌های فدراسیون از وزنه‌برداری زنان چگونه است‌؟‌ از طرفی زیرساخت‌های لازم در استان و شهر مشهد برای زنان ورزشکار به‌ویژه وزنه‌برداری فراهم است؟

کریمی: فدراسیون وزنه‌برداری برای زنان شرایط مطلوبی را فراهم کرده است و در مراحل مختلف اردو امکانات خوبی را در اختیار وزنه‌برداران دختر قرار داد و باید از ریاست محترم فدراسیون و کادر فنی تیم ملی و هیئت وزنه‌برداری استان بابت حمایت‌هایی که انجام دادند تشکر کنم.

از طرفی هم باید از مدیریت آموزش‌و‌پرورش و همچنین معلمان خود هم برای رسیدن به این مدارج تحصیلی و افتخارآفرینی ورزشی تشکر کنم.

در پاسخ به سوال دوم شما باید بگویم، زیرساخت‌های استانی تا حدودی مطلوب است ولی باید در تقویت آن و بسترسازی مناسب برای فعالیت ورزشکاران به‌ویژه دختران ایجاد شود. بنده خیلی کم در استان تمرین می‌کنم، زیرا بیشتر در اردوهای تیم ملی حضور دارم.

ناگفته نماند مربی شخصی بنده سال گذشته در مسابقات کنار کادر فنی تیم ملی حضور داشتند و تمرینات آماده‌سازی بنده را زیر نظر داشتند.

هدفم هم تحصیل و هم افتخارآفرینی در مسیر حرفه‌ای ورزش است

پانا - ورود به ورزش حرفه‌ای به تحصیلات شما آسیب وارد کرده است؟

کریمی: ورزش حرفه‌ای قطعاً به تحصیل آسیب می‌زند ولی من پس از پایان اردوهای تیم ملی در امتحانات درسی شرکت می‌کردم، هدفم طی همزمان‌ مسیر تحصیل و افتخارآفرینی در مسیر حرفه‌ای ورزش است.

تقویت زیرساخت‌ها از استان‌ها و شهرستان‌ها به شکل جدی صورت بگیرد

پانا - کلام آخر؟

کریمی: حمایت‌ها باید در بحث تقویت زیرساخت‌ها از استان‌ها و شهرستان‌ها به شکل جدی صورت بگیرد تا ورزشکاران در نقاط مختلف کشور بتوانند با دسترسی به امکانات مطلوب، ‌برای کشور و ملت عزیز ایران افتخارآفرینی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار